2012. április 21., szombat

Tejszínes rakott krumpli


Egyik kedves "vevő-barátnőm" kínált meg tegnap rakott krumplival, és annyira ízlett ez a tejszínes változat, hogy ma ki is próbáltam itthon. Eddig csak sok tejföllel készítettem, de így tényleg még krémesebb és lágyabb.



Hozzávalók:

1,5 kg krumpli
7 db tojás
1 szál ( jó fajta) parasztkolbász
2,5 dl tejszín
5 dkg vaj
1 nagy tejföl
15-20 dkg trappista sajt
só, bors

Elkészítés :

A krumplit héjában megfőzzük, majd ha kihűlt meghámozzuk. A tojásokat keményre főzzük, a kolbászt felkarikázzuk.
A tepsi alját kikenjük ( vagy kockára rászeleteljük ) az 5 dkg vajjal, és erre kezdjük el a szokásos módon lerakni a hozzávalókat. Krumpli-kolbász-tojás , megszórjuk sóval, kevés borssal.....stb.....a tetejére krumpli kerüljön. Utána jön amitől különlegesebb, hogy nyakon öntjük az egészet tejszínnel. Nem kell megijedni, mert a krumpli fel fogja szívni és egy finom krémes állaga lesz. A tetejére rásimítjuk a tejfölt és megszórjuk reszelt sajttal. Utána mehet a sütőbe, és szép pirosra sütjük.



Céklával tálaltam, jó étvágyat hozzá ! :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett, guszta! Tejszínt nem szoktam bele tenni, de az gondolom még finomabbá tette!

    VálaszTörlés
  2. Tegnap készítettem e szerint a leírás szerint rakott krupmlit. Nagyon finom lett, köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...