2015. szeptember 28., hétfő

Mákosguba torta - madártejkrémmel


Kedves barátnőm Krisztácska ötletére, mákrajongó párjának készült ez a szülinapi torta. Nem is gondoltam volna, hogy ennyien imádják a mákos gubát, mert majd fölrobbant a Facebook az érdeklődéstől .:)) Ezért is igyekszem minél előbb megosztani veletek a receptet. Már volt aki karácsonyi tortának tervezi, és valóban be is illik az ünnepi menübe, hiszen mákos, és eléggé mutatós is szerintem. Az eredeti recept a Habverő és fakanál blogról származik, de ezen a recepten már sokat változtattam. Eredetileg cukorral készült, de megjegyzem ahogy én készítettem hozzáadott cukor nélkül, kicsit spórolva az amúgy is magas szénhidráttartalmán. De nem is ezért szeretjük, hanem mert finom ! :-)


Hozzávalók: ( 24 cm-es kapcsos formához)

12 db vajas kifli*
1 liter tej
3 db tojássárgája
10 dkg vaj
1 csomag vaníliás cukor 
10 dkg cukor ( nálam nyírfacukor)
15 dkg darált mák
1 nagyobb citrom reszelt héja
1 mokkáskanál őrölt szegfűszeg 
10 dkg mazsola ( opcionális ) 

Krém :

4 db tojássárgája
1 csomag vaníliás pudingpor
2 csomag vaníliáscukor ( nálam 2 tk. vaníliaesszencia)
8 dkg cukor ( nálam fruktóz)
4 dl tej
15 dkg vaj

Tetejére :

3 dl tejszínhab
1 evőkanál porcukor ( nálam por nyírfacukor)
1 csomag zselatinfix

kevés szemes mák díszíteni

Elkészítés :

Először elkészítjük a mákos gubát. A mákot ledaráljuk , a kifliket felkarikázzuk, a tejet és a vajat összemelegítjük. A tojássárgákat kikeverjük a cukorral, vaníliás cukorral, és a langyos vajas tejhez öntjük, majd lassú tűzön kicsit besűrítjük. A darált mákhoz hozzáreszeljük a citromhéjat, és belekeverjük az őrölt szegfűszeget, majd az egészet a tejes folyadékhoz keverjük. Ráöntjük a kiflikarikákra és várunk kicsit míg a kifli felveszi a folyadékot. Egy 24 cm-es kapcsos tortaformát vajjal kikenünk, és ebbe belenyomkodjuk a kiflis masszát, majd 170 fokon 20-25 perc alatt megsütjük.

A krémhez a tojássárgákat jól kikeverjük a cukorral, vaníliával és a pudingporral, majd a forró tejhez adjuk, úgy hogy először egy kis merőkanállal belekeverünk a hőkiegyenlítés miatt és utána öntjük az egészet a tejhez, majd sűrűre főzzük. Megvárjuk míg kihűl, majd 15 dkg vajjal jól kikeverjük. Ezt a krémet simítjuk a szintén kihűlt mákos guba tetejére, és pár órára hűtőbe tesszük mielőtt a habot rányomjuk a tetejére.

A tejszínhabot felverjük egy evőkanál porcukorral és a zselatinfix-el, habzsákba rakjuk és halmokat nyomunk a torta tetejére. Díszítésnek megszórjuk szemes mákkal.



Jó étvágyat hozzá ! :-)

* A kifli méretétől függően, lehet 10 db is elég, az sem jó ha túl sok, mert akkor nagyon felszívja a masszát és száraz lesz belül. Vékonyabb vajas/tejes kiflit szoktam venni hozzá.


15 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és igen finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nagy sikert aratott. Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mariann! A recept tökéletes, tegnap én is elkészítettem a tortát a fiam szülinapjára. Nagy sikere volt, kár, hogy képet nem tudok neked mutatni róla. Köszönöm szépen!!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mariann! A recept tökéletes, tegnap én is elkészítettem a tortát a fiam szülinapjára. Nagy sikere volt, kár, hogy képet nem tudok neked mutatni róla. Köszönöm szépen!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erika! Nagyon örülök, hogy sikere volt!!! Boldog szülinapot a kisfiadnak így utólag is!:)

      Törlés
    2. Nagyon szépen köszönöm neked a fiam nevében is!! Üdv. Erika

      Törlés
  5. Kedves Mariann! Szuper a recept! A barátnőm szülinapjára elkészítettem, nagy sikere volt :) Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katalin! Örülök, hogy sikered volt vele .... ezért érdemes írnom a blogot!:) Köszönöm a visszajelzést! :)

      Törlés
  6. Megunhatatlan! 😉 Kislányommal szeretjük készíteni a férjemnek! 😉

    VálaszTörlés
  7. Most próbálom,igaz,hogy dióval!!!
    Sajnálom a tojás fehérjét kidobni tejszin helyett lehet használni???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, én is szoktam a tojásfehérjét porcukorral jól felverni, abból halmokat nyomni és zsebsárkánnyal kicsit megpirítani.

      Törlés
  8. Idèn is elkèszìtem, immàr 5.alkalommal. ez szokott lenni a Karàcsony-i atrakciò

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jó recept,megsütöttem. Isteni finom!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...