2014. november 22., szombat

Sajtos csiga


Többször sütöttem már ilyen sajtos csigát, csak nem voltam teljesen megelégedve a végeredménnyel, ezért nem lett belőle bejegyzés. Ma végre úgy sikerült, addig változtattam az arányokon, hogy nyugodt szívvel megosztom veletek, mert tényleg nagyon finom és ropogós lett. Amikor először találkoztam ezzel a recepttel, az én ízlésemnek annyira sós volt, hogy szinte ehetetlen, a tésztájához és a sajthoz is evőkanálnyi sót írtak elő. A másik amit megváltoztattam a reszelt sajthoz adott vaj mennyisége, szerintem jóval kevesebb is elég, és inkább több sajtot adtam hozzá. Így a recept eredetét már nem is tudom megjelölni, mert annyit variáltam rajta, és végül több receptből gyúrtam össze. 😊 Egyébként nagyon tudom ajánlani az ünnepek közeledtével, mert előre el lehet készíteni és rúdban lefagyasztani, majd csak elő kell venni, felszeletelni és frissen kisütni. A tölteléket változatosabbá, színesebbé tudjuk tenni, ha kevés pirospaprikát vagy paprikakrémet, esetleg valamilyen zöldfűszert keverünk hozzá.

Hozzávalók :

50 dkg liszt
25 dkg vaj 
1 csomag sütőpor
2 tojás sárgája
2 dl tejföl
1 kávéskanál só

Töltelék :

25 dkg reszelt sajt ( nálam trappista )
15 dkg vaj

Elkészítés :

A lisztbe a vajat elmorzsoljuk, és a többi hozzávalóval együtt egy rugalmas tésztát gyúrunk. Két cipóba osztjuk és téglalapokat nyújtunk belőle. 
A vajat a reszelt sajttal ( ízlés szerint fűszerekkel ) jól kikeverjük, és elfelezve a tésztalapokra kenjük, majd egyenként szorosan feltekerjük. Alufóliába csomagolva 2 órára a hűtőbe tesszük, ha sietünk fél órára a mélyhűtőbe.


A sütőt 180 fokra előmelegítjük, a rudakat szalámiszerűen felszeleteljük, majd a kis csigákat sütőpapíros tepsire rakjuk és 10-15 perc alatt szép pirosra sütjük.



Jó étvágyat hozzá ! :-)



6 megjegyzés:

  1. Valamikor nagyon sokat sütöttem. De mostanában nem. Pedig a recept a férjem régi barátnőjének anyukájától származik, abból az időből, amikor ők még nem is ismerték egymást. :-)) Én meg a férjemet. :-)) Azt hiszem ez lesz a karácsonyi süti. Köszi a felemlítést! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen ! :)) Örülök, hogy eszedbe juttattam ! :) Kíváncsi vagyok ugyanaz az összetétel ?

      Törlés
    2. Nekem is hasonló, volt anyóstól kaptam.Az enyémbe Csak liszt,tej,margarin, sütőpor és só kell a tésztába.Ha két oldalról feltekered középre akkor pálmalevél néven fut 🙂.

      Törlés
  2. Én is meg csináltam és Isteni finom lett. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  3. Néhány buta kérdésem lenne🙂
    A tésztába illetve a töltelékbe rendes vaj vagy margarin kell?
    A tésztát milyen vastagra célszerű kinyújtani illetve milyen vastag szeleteket kell vágni a fel tekert rúdból?
    Köszönöm szépen a választ 🙂

    VálaszTörlés
  4. Nemrég találtam meg a receptet, most megcsináltam. Igaz egy kis pirított baconnel felturbózva. Elképesztően finom!!! Köszönöm!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...