2017. május 9., kedd

Fűszeres túróval töltött gombafejek


Ismét egy gombás étel receptjét szeretném megosztani veletek, melyhez a gyönyörű és óriási grill csiperkegombát a Bio-Fungi Kft. biztosította. Adta magát a recept, mert ilyen szép nagy gombafejeket kár lett volna felaprítani, ezért inkább megtöltöttem. Kívülről egy szelet baconnal körbefogtam, de e nélkül is megállja a helyét a recept, ha esetleg valaki vega ételnek szeretné elkészíteni. Régebben csak juhtúróval töltöttem, most kipróbáltam vegyesen, tehéntúró-juhtúró keverékével, és így nekünk sokkal jobban ízlett, érdemes kipróbálni. Vendégvárónak sem utolsó, ráadásul előre el lehet készíteni, és hűtőbe tenni a sütésig. Grillszezonban, kitűnő kísérője lehet a grillhúsoknak, de önálló fogásként is laktató étel. 


Hozzávalók: ( 12 db-hoz, 5-6 főre)

500g tehéntúró
125g juhtúró
só, bors, fokhagyma
1 nagy marék friss snidling, kakukkfű, petrezselyem
12 szelet bacon
200g cheddar sajt 

kevés olívaolaj






Elkészítés:

Először a túrót összekeverjük egy tálban, belenyomjuk a fokhagymát, sózzuk, borsozzuk, majd az apróra vágott zöldfűszerekkel jól összekeverjük. Félretesszük, amíg a gombafejeket előkészítjük.
A gomba szárakat kitörjük, és a gombafejeket megpucoljuk. Ezekről a nagy csiperkegombákról csak úgy kézzel húztam le a bőrét. Utána egy sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, majd megszórjuk egy kevés színes borssal, és olívaolajjal, én olajspray-vel szoktam. Egy evőkanál segítségével betöltjük a túrókrémet a gombákba, majd átfogjuk egy szelet baconnal, úgy hogy az aljára kerüljön, és mint egy kis kosár átfogja. Végül a reszelt sajtot halmozunk mindegyik tetejére. 180 fokra előmelegített sütőben, kb. 20-25 perc alatt megsütjük, amíg látszik, hogy ropogós a bacon és szép pirosra ráolvadt a sajt.




Kuszkusszal és nyers céklasalátával tálaltam.

Jó étvágyat hozzá! :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...