2012. április 14., szombat

Vörösboros vaddisznópörkölt "Lucapapa" jóvoltából :)



Életemben először főztem vadhúsból, és bevallom kicsit féltem is tőle. Egy nagyon kedves vadász ismerősöm lepett meg a vaddisznóhússal. Már hetek óta a fagyasztómban csücsült a husi, így már ideje volt kezdeni vele valamit. Gondoltam  egyszerűbb étellel kezdek, mivel a marhapörkölt elég jól megy, talán ezt sem rontom el nagyon.

Hozzávalók:

  • 1-1,5 kg vaddisznóhús
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 paprika + pár karika hegyes erős
  • 1 paradicsom
  • 1 babérlevél
  • bors
  • pirospaprika
  • majoranna
  • vörösbor
  • mangalicazsír vagy étolaj

Először a húst a hártyáitól, inaktól megtisztítva felkockázzuk. Anyukám tanácsára jól kiáztattam a vadhúst, illetve a vízbe tettem egy kávéskanál ecetet, hogy esetleg az erősebb illatát elvegye.
A hagymát felkockázzuk és a zsiradékon üvegesre pároljuk, majd rádobjuk a húst, és fehéredésig átpirítjuk. Utána rászórjuk a pirospaprikát és a többi fűszert, rányomjuk a fokhagymát, végül rákarikázzuk a paprikát, paradicsomot és nyakon öntjük kb. 2 dl vörösborral és jó puhára főzzük. Közben ha szükséges pici vizet öntünk hozzá, hogy jó sok sűrű szaftja legyen.




Galuskával és fejes salátával tálaltam. A családom szerint nagyon finom lett, innen is köszönjük az ebédet Lucapapának ! :)

2 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem vaddisznóhúst:( De szívesen megkóstolnám, nagyon jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  2. Egyszer ettem csak életemben vaddisznó pörköltet, tényleg nagyon finom:) Nagyon étvágygerjesztő lett a tiéd. Jól jönne egy Lucapapa itt is:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...