2013. június 23., vasárnap

Kókusztejes zabkásapuding málnával


A Szépségtár blog oldalán láttam meg ezt a zabkásapudingot, csak ott Nutellával készült, legközelebb úgy is kipróbálom. Én most friss málnával készítettem és egy kis teljes kiőrlésű kekszet morzsoltam a pohár aljába. Ebben a melegben csak valami könnyű gyümölcsös desszertre vágyik az ember. Ha szeretitek a zabpelyhet, zabkását, akkor ne hagyjátok ki ezt a pohárkrémet, mert igazán finom, és szerintem egészséges édesség is. :)
Bármilyen gyümölccsel elkészíthetjük, vagy valamilyen dzsem is kerülhet a rétegek közé. A keksz helyett műzlit, diót vagy mandulát is szórhatunk a pohár aljába illetve a puding tetejére. A variációk sora végtelen, csak az ízlésünk szabhat határt ! :)

HOZZÁVALÓK :
( 4 pohárhoz )

4 dl kókusztej
2 dl tejszín
6 dkg zabpehely
1 csom. vaniliáscukor
1-2 evőkanál Xilit ( Nyírfacukor ) ízlés szerint
25 dkg friss málna
5-6 db teljes kiőrlésű csokis keksz

ELKÉSZÍTÉS :

A tejet a nyírfacukorral, vaniliáscukorral felforraljuk, majd tűzről levéve belekeverjük a zabpelyhet. Lefedve 10 percet állni hagyjuk, amíg jól megduzzad.
Visszatesszük a tűzhelyre és állandó keverés mellett hozzáöntjük a tejszínt, és összefőzzük. Ha kihűlt elkezdjük a poharakba  a gyümölccsel és keksszel rétegezni.
A pohár aljára durvára tört csokis keksz, erre jön egy adag zabkásapuding, egy réteg málna, majd újból puding, és a tetejét szintén friss málnaszemekkel kidíszítjük.

Jó étvágyat hozzá ! :-)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...