2014. július 3., csütörtök

Omlós pudingos keksz


Régóta kísérletezgetek már a pudingos kekszekkel, több receptet kipróbáltam, végül TücsökBogár receptje lett a nyerő. Más formában készítettem és másféle ízekben, de nekem ez a recept ízlett a legjobban. Omlós és roppanós egyben a kukoricaliszttől, sokáig eláll, nagyon egyszerű elkészíteni. Ahányféle pudingpor kapható annyiféle ízben lehet készíteni, én most tutti-frutti, vanília és csoki ízűt sütöttem, a három szín jól mutat együtt, de csináltam már tiramisu ízben is, amit csipkemintásra nyújtottam, és téglalapra vágtam.
Ilyenkor nyáron főleg praktikusak a kekszek, aprósütemények, mert dobozban jól szállítható, nem romlik meg, lehet vinni nyaralásra, strandra, ha megéhezünk mindig kéznél van egy-egy szem.

Hozzávalók :

15 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 egész tojás
8 dkg főzhető pudingpor (amilyen ízt szeretnénk)
20 dkg liszt
3 evőkanál kukoricaliszt
1 teáskanál sütőpor

Elkészítés :

A vajat cukorral habosra keverjük, majd a tojással tovább keverjük. A száraz hozzávalókat összekeverjük, és a tojásos krémhez adjuk és jól összegyúrjuk. Ekkor még egy elég lágy tésztát kapunk, amit min. 30 percre fóliába csomagolva a hűtőbe teszünk.


Miután kivettük a tésztát a hűtőből, kisebb diónyi golyókat formázunk belőle. Ki szoktam mérni egyenként, hogy egyformák legyenek, most 15g/db. A golyókat egy sütőpapíros tepsire/sütőlapra rakosgatjuk, és egy lisztbe mártott villával kissé ellapítjuk, ami egyúttal a mintát is adja. 



180 fokra előmelegített sütőben, 10-12 perc alatt készre sütjük.

Jó étvágyat hozzá ! :-)

Újabb adag készült : karamell és Oroszkrém torta ízben


Kiegészítés : 
15g-os golyók helyett a 12g-os is bőven elég .....úgy 52 db lesz belőle. 
Egy adagból lehet kétféle ízt is készíteni, úgy hogy a tésztát a pudingporon kívül összeállítjuk, majd elfelezzük és utána dolgozzuk bele a pudingporokat 4-4 dkg-ot. A pudingporok általában 4 dkg/csomag, de vettem már 5,3 dkg-os Dr. Oetker pudingot is, ezért írtam dekára az adagot nem zacskóra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...