2014. augusztus 20., szerda

Szedres pite


Az allergia is jó valamire .... például arra, hogy ha nem tudunk aludni tőle, akkor kiülhetünk hajnali 5 órakor és megírhatjuk az elmaradt bejegyzéseinket.:))

Ez a pite nem a szokásos kevert tészta receptemmel készült, mert amikor elkezdtem készíteni, akkor vettem csak észre, hogy összesen 3 db tojásom van itthon, hát ehhez kerestem receptet. Tojást nem veszek akárhol, főleg nem üzletláncokban, csak a saját boltunkból, az évek óta megszokott minőséget szeretem. Így találtam rá Kaldeneker Gyuri receptjére, amit máskor is fogok használni, mert nagyon ízlett, és a szederhez kifejezetten jobb is mint az én kevert pitém, mert kicsit sűrűbb a tészta, így kevésbé áztatja el a szeder. Az eredeti recepten annyit változtattam, hogy cukor helyett nyírfacukorral készítettem és a szeletelt mandulát kihagytam belőle.



Hozzávalók :

30 dkg liszt
30 dkg cukor (nálam nyírfacukor)
10 dkg vaj
3 db tojás
2,5 dl tej
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
50 dkg szeder

Elkészítés :

A cukrot a vajjal habosra keverjük, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd a  vaníliás cukrot és a citrom reszelt héját.  A lisztet elkeverjük a sütőporral, és fokozatosan a tejjel együtt hozzákeverjük a sárgájás krémhez, amíg egynemű sima masszát kapunk. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, és megszórjuk a tetejét, megmosott és jól lecsepegtetett szederrel. 


170 fokra előmelegített sütőben 20-25 percig készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült-e jól, ha nem ragad már tészta a tűre, akkor jó.



Jó étvágyat hozzá ! :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...