2021. január 16., szombat

Püspökkenyér vagy gyümölcskenyér



Január 9.-én volt a blogom születésnapja, 9 évvel ezelőtt kezdtem el írni. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire kitölti majd minden szabadidőmet, és nemhogy ráuntam volna, de egyre jobban szeretem. Persze ahogy látszik, nem mindig jut rá elég időm, a munkahelyi és családi elfoglaltságaim miatt. A blogszülinapot általában egy új recepttel szoktam megünnepelni, amit  most, egy kis csúszással szeretnék pótolni. A másik hagyomány nálam egy kis összegzés az elmúlt évről. A legnagyobb pozitív változás és öröm a blog szempontjából, hogy meglepett a családom az álomgépemmel, egy jégkék KitchenAid-el. Elmondhatom, hogy új időszámítás kezdődött a konyhámban, maga a csoda ez a kis gép. Olyan tojáshabot ver, hogy amire félre nézek már szinte törős lesz, olyan kemény. A macaronok és habcsókok készítésénél tudjuk, hogy ez nagyon fontos. A karácsonyi sütéseket már ezzel a segítséggel csináltam, a bejgli dagasztástól kezdve a mézeskalács begyúrásáig. A tortakészítés még mindig a legnagyobb szenvedélyem, folyamatosan tanulok, nézegetek, megpróbálok új technikákat elsajátítani. Sajnos a tortáimból nagyon kevés kerül ide fel a blogra, mert túl hosszadalmas lenne a receptleírás, inkább csak az Instagramon és a FB oldalamon osztom meg a képeket. A száraz statisztikával nem untatlak benneteket, de hálásan köszönöm a látogatásotokat, az aktivitásotokat, nagyon elégedett vagyok a nézettségemmel. Az elmúlt évben kicsit kevesebb a közzé tett receptjeim száma, ezen próbálok majd javítani. 

Remélem a továbbiakban is sokat fogunk együtt sütni-főzni! Köszönöm, hogy velem vagytok!💗

És most következzen ez a régi/új recept .... ami nem új, csak nagyon régen sütöttem már, és hiányzik még innen a blogról. Régen karácsonykor mindig sütöttem, vagy csak így porcukorral megszórva, vagy csokimázzal leöntve a tetejét. Az idén (illetve tavaly) is terveztem, de annyi más sütemény mellett valahogy nem került rá sor. Most viszont már alig várom, hogy kihűljön a délutáni kávémhoz. Az aszalt gyümölcsöket, magvakat mindenki ízlés szerint teheti bele, ami éppen van otthon, csak a súlyra kell ügyelni. Nálam most elég sokféle került bele: durvára tört dió, aszalt vörös áfonya, aszalt szilva, birsalmasajt, étcsokoládé, óriás aranymazsola. 


 

Hozzávalók: (2db közepes méretű őzgerincformához)

6 db tojás

15 dkg vaj

15 dkg kristálycukor

1 csom. vaníliáscukor (vagy 1 teáskanál vaníliakivonat)

25 dkg liszt

1 csom. sütőpor

1 csipet só

1  bio citrom reszelt héja

35 dkg vegyes aszalt gyümölcs, dió, csoki keverék 

(nálam 74%-os étcsokoládé darabok, durvára vágott dió, apró kockára vágott házi birsalmasajt, kockára vágott aszalt szilva, aszat vörös áfonya, óriás arany mazsola)

kevés vaj+liszt a forma kikenéséhez

 



Elkészítés:

A vajat felolvasztjuk és kissé hűlni hagyjuk, majd egy keverőtálba öntjük a kristálycukorral együtt. A tojásokat ketté választjuk, a sárgáját a vajas kristálycukorhoz, a fehérjét egy másik tálba tesszük egy csipet sóval. A lisztet kimérjük és hozzákeverjük a sütőport. Az aszalt gyümölcsöket, étcsokoládét feldaraboljuk, a diót durvára vágjuk és 2 evőkanál liszttel megszórjuk, elkeverjük, hogy ne ragadjanak össze. Először a sárgájás krémet jól kikeverjük fehéredésig, ehhez keverjük hozzá a sütőporos lisztet, majd a kemény habbá vert tojásfehérjét, legvégén az aszalt gyümölcsös keveréket hozzáforgatjuk. Az őzgerincformát vajjal jól kikenjük és megszórjuk liszttel. Háromnegyedéig megtöltjük a masszával. Nekem egy nagyobb (33x11cm) és egy kisebb (30x8cm) őzgerincformába elég ez a mennyiség. A sütőt alsó-felső sütésen 200 fokra előmelegítjük, és kb. 30 perc alatt, tűpróbáig készre sütjük.


 

Jó étvágyat hozzá!



3 megjegyzés:

  1. Gratulálok blogszülinapodhoz és a kis "okos" gépedhez amit használjál egészséggel! További jó blogolást és azért néha nekünk is mutassál a szép tortáidból mert a másik két oldalon ahová felteszed nem mindenki tudja megcsodálni, pld. én sem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Éva! Sajnos igaz, ritkán vagyok itt a blogon, mert ide ugye receot is kell😉 ...a másik oldalakon csak a képeket posztolom. Szeretném nektek is megmutatni, majd kitalálok valami közös tortás bejegyzést.🥰😘

      Törlés
  2. Tökéletes recept, köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...