2013. február 11., hétfő

Gyömbéres-citromos méz - megfázásra, immunerősítésre




 

Szeretem a természetes gyógymódokat, főleg egy kis megfázásra, torokfájásra, nem kell rögtön a gyógyszerekhez nyúlni. 
A hagymatea mellett, az új kedvencem ez a gyömbéres-citromos méz, amiből egy teáskanállal kell tenni a teába vagy közvetlenül fogyasztani A gyógyhatásán kívül még finom is! :-)




A citromot jól megmossuk, beáztatjuk (lesikáljuk a héját), még jobb ha sikerül kezeletlen citromot vennünk. Felszeleteljük, majd utána negyedekre vágjuk. A gyömbért megpucoljuk és szintén vékony szeletekre vágjuk. 1 citromhoz, kb. ugyanakkora darab gyömbért számoljunk, nem  baj ha kicsit csípni fog, annál hatékonyabb. Egy kis befőttes üvegbe rétegezve lerakjuk, egy sor citrom, egy sor gyömbér, végül felöntjük az üveget mézzel, hogy ellepje. Hűtőben 2-3 nap alatt összeérik, és hónapokig eláll ez az isteni finom gyógyméz. A citromot egy hónap után ki kell venni belőle, mert keserű lesz, ha addig nem fogyna el.

Egészségetekre váljék ! :-)




13 megjegyzés:

  1. A több mint egy hetes betegségünk alatt elfogyott egy kb, 8 dl-s üveg efféle méz, amit még ősszel tettem el, hogy legyen, ha jön a takonykóros tél. De nagyon jól bevált! :-))Csak én ettem növényi bogyót a szokásos arcüreggyulladásomra, de azon csak ez segít, annyira akut már. A többiek mézet kortyolgattak, még a fiam is, aki először csak fujjogott a mézre! :-))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, hogy írtál róla, mert én most próbáltam ki először ! :) Szeretném kérdezni, hogy Te is hűtőben tárolod?

    VálaszTörlés
  3. Igen, ott. És október óta nem romlott meg, de a citromot 1 hónap után feltétlen ki kell venni. Kissé folyósabb lesz a méz, de nagyon hatásos!

    VálaszTörlés
  4. Jajj, ezt nem tudtam ....köszönöm, és kijavítom a receptben is! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó ötlet, ezeket a módszereket díjazom!

    VálaszTörlés
  6. Kérdésem lenne, hányszor kell egy nap fogyasztani? Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Borbála, mi naponta egyszer szoktunk enni/inni belőle ..... általában este jól esik egy finom tea :)

      Törlés
  7. Én is elkészítettem, azonban én tettem hozzá narancsot is, nem rontja el!!! Illetve meghámoztam a citromot és a narancsot is, így nem lett kesernyés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Krisztina a jó ötleteket, ki is fogom próbálni, mert pont ma szerettem volna készíteni egy adagot. :)

      Törlés
  8. Nagyon jó, kipróbálom én is. De egész citrommal, attól jobb az aromája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egész citromod bevágod valahol, hogy a leve is ki tudjon jönni, vagy plusz csavarsz bele ?

      Törlés
  9. Szeretném kérdezni,szerintetek a cukorbetegek a mézet mivel helyettesítsék?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem anyukám cukorbeteg, és ő egy diabetikus "mézet" használ, kis üvegben lehet kapni a Lehel piacon, de több helyen is van. Ezen kívül az az ötletem, hogy főzzél egy kevés vízzel szirupot, azzal az édesítővel amit használsz ( nyírfacukor, eritrit, stb.)és azzal önts föl a citromot és gyömbért.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...