2013. április 27., szombat

Paradicsomos fusilli



Nálunk minden héten van legalább egyszer paradicsomos tészta, kisebb-nagyobb változtatásokkal. Még többször is megennénk annyira szeretjük, jó sok bazsalikommal és oregánóval. A változtatás általában annyi, hogy friss vagy konzerv kockázott paradicsomból készítem, vagy mint most házi paradicsomléből és sűrített paradicsomból, felturbózva egy kis koktél paradicsommal. Van már a blogon egy Paradicsomos penne recept, de azért ezt a változatot is megosztom. Bármilyen tésztából ( penne, fusilli, kagyló, spagetti ....) lehet készíteni, de valahogy mégis mindegyiknek más íze van. Ez a mai fusilli-ből készült, és ami még különlegessé teszi, hogy kaptam a barátnőmtől egy olasz speciális spagetti fűszerkeveréket, és abból is tettem bele keveset, amitől egy kicsit csípős és istenien pikáns íze lett.  Még egy lényeges, hogy én csak durum tésztából ( legtöbbször Barilla ) szoktam ezeket az olasz tésztákat főzni, mert egyrészt a tojásos tészta akkor sem lesz olyan harapható ( al dente ), ha kevesebb ideig főzöd, és szerintem másképp szívja be a szószt is.

Hozzávalók :


1 dob. Barilla Fusilli
1 nagy dob. sűrített paradicsom ( arany fácán )
1 ü. paradicsomlé ( nekem házi kb. 6 dl )
20 dkg koktél paradicsom
5-6 gerezd fokhagyma
olívaolaj
só, bors
oregánó, bazsalikom ( ha van friss még jobb )
spagetti fűszer ( opcionális )
tetejére sajt ( parmezán, trappista .... ízlés szerint )



1. A tésztát feltesszük főni.
2. A zúzott fokhagymát kevés olivaolajon megfuttatjuk.
3. Hozzáöntjük a paradicsomlét, és a sűrített paradicsomot.
4. Megfűszerezzük ízlés szerint ( só, bors, oregánó, bazsalikom, spagetti fűszerkeverék vagy chili )
5. Végül a félbevágott koktélparadicsomokkal összerottyantjuk.
6. A leszűrt tésztára szedjük, megszórjuk reszelt sajttal.





Jó étvágyat hozzá ! :-)


 A facebook-on is TUDTOK CSATLAKOZNI hozzám !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...