2014. november 7., péntek

Nosztalgia tere-fere linzer



Egy kedves ismerősöm kérésére próbáltam megidézni a régi Tere-fere vaníliás linzert (kekszet), amit gyermekkorunkban annyira szerettünk. Kutattam a neten utána, de kifejezetten ilyen receptet nem találtam, viszont annyit tudtam, illetve emlékeztem, hogy jó ropogós és finom vanília illatú keksz volt kis kerek virág mintákkal. Sokféle kekszet sütök, így az egyik linzer receptemet alakítottam át kicsit, némi kukoricaliszt hozzáadásával, hogy jó roppanós legyen, a vanília ízért pedig egy eredeti madagaszkári vaníliarúd felelt. Küllemre teljesen sikerült megmintáznom, kis hullámos kiszúróval és az Eztettem:a bolt sütipecsétjével, és szerintem az ízére sem lehet panasz ..... hacsak annyi, hogy jobb lett mint az eredeti :))

Hozzávalók :

35 dkg liszt
5 dkg kukoricaliszt
25 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 teáskanál sütőpor
3 tojássárgája
1 csipet só
1 vaníliarúd ( vagy 2 teáskanál vanília esszencia ) 


Elkészítés :

Kávédarálón vagy késes aprítóban porrá őröljük a vanília rudat a porcukorral, majd átszitáljuk a héjdarabok miatt. Még jobb, ha előre pár napra egy üvegbe zárjuk a vaníliarudat a porcukorral, hogy átvegye az illatát. Ha nincs vaníliarúd, akkor folyékony vaníliaesszenciát is használhatunk.
A lisztet, kukoricalisztet a vajjal elmorzsoljuk, majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrjuk, és folpackba csomagolva fél órára a hűtőbe tesszük. Utána lisztezett deszkán 3-4mm vastagságra kinyújtjuk, és tetszőleges formára kiszaggatjuk. 170 fokra előmelegített sütőben, sütőpapíros tepsiben 8-10 perc alatt kisütjük. Dobozban, vagy csavaros üvegben sokáig eláll, finom kísérője kávénak, teának ..... baráti beszélgetéseknek.





Jó étvágyat hozzá ! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...