2015. április 16., csütörtök

Házi hamburgerbuci (zsemle)


Eddig még soha nem csináltam itthon hamburgert, őszinte leszek, nem is vagyok egy nagy hamburger fan....,de lehet hogy ez után majd az leszek. 😊
Egy rendezvény kapcsán jött az ötlet, ahová meghívtak segítőnek és amerikai ételeket fognak készíteni, hogy ideje kikísérleteznem egy saját hamburger verziót. Ehhez az első lépés volt ez a házi hamburgerbuci elkészítése, amit Limara receptje szerint készítettem, azzal a különbséggel, hogy én kézzel dagasztottam, nem kenyérsütőgépben, így egy kicsit másképp alakult az elkészítés. Ha kelt tésztáról van szó, akkor Limarában sohasem csalódom. Most is így lett, gyönyörűek lettek a zsemlék, nem is nagy munka az egész, igaz én - nem tudom mondtam-e már -  imádok kelt tésztával dolgozni.
A hamburger többi része majd holnap jön, a hús már pácolódik a fűszerekkel, előkészítem a zöldségeket ..... ez már az én ízlésem szerint fog készülni, de erről majd később.

Most jöjjön a házi buci receptje :

Hozzávalók :

2 dl tej
2 evőkanál cukor
2 dkg friss élesztő
60 dkg liszt
1 tk. só
1 egész tojás
100 g joghurt 
40 g étolaj

+1 tojás a lekenéshez
kevés szezámmag


Elkészítés :

Az élesztőt felfuttatjuk a cukros langyos tejben. A lisztet összekeverjük a sóval, és hozzáadagoljuk a tojást, joghurtot, olajat, majd a legvégén a felfutott élesztőt, és jól összedolgozzuk. Én először a robotgép dagasztóspiráljával dolgoztam, majd utána kézzel dagasztottam, amíg egy jó ruganyos, egynemű tésztát nem kapunk. Egy tálban letakarva, meleg helyen kb. 1-1,5 órát kelesztjük. Amikor a tészta a duplájára kelt, lisztezett felületre borítjuk, és 9 egyenlő részre osztjuk ( kb. 120g/db ). A zsemléket kézzel egyenként megformázzuk*, sütőpapíros tepsire rakjuk és még fél órát kelesztjük. Utána egy felvert tojással megkenjük, megszórjuk szezámmaggal, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt szép pirosra sütjük.




Kóstolni ugyan csak holnap fogjuk, de már ránézésre is látszik rajta, hogy össze sem lehet hasonlítani a bolti szétporladó, agyontartósított hamburgerzsemlékkel. 
Szerintem érdemes vele dolgozni !:)

* A bucik formázása úgy történik, hogy az egyik tenyerünkbe fogjuk a tésztát, és a másik kezünkkel körkörösen mindig behajtjuk a szélét a közepébe, egészen addig amíg szép sima gömbölyű formát nem kapunk. A behajtott felület lesz az alja .... ami a tenyerünkbe feküdt az a szép sima pedig a teteje.

2 megjegyzés:

  1. Drága Mariann! Megcsináltam a hamburger bucit, csodálatos lett. Soha többet nem veszek boltit. Nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ohh, nagyon örülök! Köszönöm, hogy visszajeleztél!Jó sütögetést kívánok! :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...