2015. május 5., kedd

Szilvalekváros angyalszem



Nagyon sokféle kekszet, linzert szoktam sütni. Ez az angyalszem talán abban különleges, hogy a tésztájához libazsírt is használok. Próbáltam csak vajjal, de nem adta vissza azt a kissé ropogós, de mégis omlós állagot. Az eredeti receptben 25 dkg vaj szerepelt, amiből egyszer nem volt itthon elég, így kiegészítettem libazsírral, és így derült ki, hogy az eredmény sokkal finomabb lett. Utána többször kipróbáltam, és kikísérleteztem a megfelelő arányt. Bármilyen lekvárral finom, de így a tészta jellegéhez a házi szilvalekvár illik a legjobban, amit természetesen cukor nélkül hagyományosan készítek. 


Hozzávalók:

52 dkg liszt
12,5 dkg vaj
10 dkg libazsír
1 csomag sütőpor
16 dkg porcukor
2 egész tojás
2 tk. vanília esszencia

10 dkg házi szilvalekvár ( botmixerrel pürésítve)

Elkészítés :

A lisztet elmorzsoljuk a zsiradékkal, majd hozzáadjuk a többi alkotórészt és jól összegyúrjuk.  Folpackba csomagolva legalább 1órára a hűtőbe tesszük, majd utána kis golyókat ( nálam 15g/db) formálunk belőle. Sütőpapíros tepsire kis távolságra egymástól lerakjuk, majd egy fakanál végével vagy az ujjunkkal benyomjuk a tetejét, ahová majd a lekvárt töltjük. 
A pépesített lekvárt egy zacskóba töltjük, a végét ollóval kivágjuk és egyenként megtöltjük a kekszeket ...  így kialakítva az angyalszemet. Előmelegített 180 fokos sütőben készre sütjük, vigyázva nehogy megbarnuljanak.



Jó étvágyat hozzá ! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...