2017. január 27., péntek

Rozsdás sertésszűz - burgonyafánkkal


A Pampuskához/burgonyfánkhoz kerestem egy szaftosabb húsreceptet, így esett a választásom a rozsdás húsra. Eredetileg marhahúsból szokták készíteni, de a sertésszűz sem rontotta el. :-) Nagyon finom és omlós lett a szűzérme, és sűrű szaftja a rengeteg hagymától. Burgonyafánk, krokett, vagy puliszka illik hozzá. Én Pampuska néven tanultam egy idős nénitől ezt a fánkot, ami valójában  egy sós gombóctészta, olajban kisütve. Önmagában is finom, vagy főzelékhez is szoktam néha köretnek készíteni. Nem az a hétköznap este fél óra alatt összedobható étel, de hétvégére, alkalmakra egy igazán különleges fogás zöldsalátával kiegészítve.


Rozsdás sertésszűz

Hozzávalók:

1 csík ( 60-70 dkg) sertésszűz 
4 nagy fej vöröshagyma
1 dl rosé bor
só vagy fűszersó*, színes bors
étolaj


A sertésszüzet először vastagabb karikákra vágjuk, majd enyhén kiklopfoljuk. Sózzuk, borsozzuk és kevés olajon mindkét oldalát átsütjük. Benne hagyjuk a serpenyőben és a tetejére halmozzuk a csíkokra vágott vöröshagymát. Ez lehet elsőre nagyon soknak fog tűnni, de össze fog esni, és tulajdonképpen ez adja majd a szaftját. Aláöntjük a bort, és addig pároljuk, időnként pótolva vízzel, amíg a hús megpuhul, és a hagyma rozsdabarnás szaft lesz.


Pampuska:

Hozzávalók:

90 dkg főtt, áttört burgonya
30 dkg liszt
1 egész tojás
1 teáskanál só

kisütéshez olaj

A hozzávalókból egy rugalmas gombóctésztát gyúrunk. Lisztezett deszkán, kb. 1,5-2 cm vastagságra kinyújtjuk, és közepes pogácsaszaggatóval kiszúrjuk. Forró bő olajban mindkét oldalán kisütjük. Sütés előtt, én kicsit hosszúkásra húztam, mert tálalásnál nekem így jobban tetszik, de maradhat kerekre vagy tetszőleges formában. Ha valaki nem akar nyújtani, akkor kézzel is lehet kis gombócokat formálni, ellapítani és úgy kisütni.


 Fehérborecetes zöldsalátával tálaltam. 
Jó étvágyat hozzá! :-)


* Fűszersónak lehet használni jófajta ételízesítőt, vagy sertéshúshoz illő fűszerkeveréket, én a Fűszerész fűszereit használom. Nem vagyok teljesen Vegeta ellenes, nyáron magam is szoktam készíteni, és akár ezzel is lehet ízesíteni a húst, de akkor már sózni külön nem kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...