2024. október 1., kedd

Immunerősítő vitamin smoothie-k




Pár napja kényszerpihenőn vagyok itthon, elkaptam valami vírust, belázasodtam, nátha, torokfájás ...ahogy ez lenni szokott. Sok emberrel/gyermekkel érintkezem a munkahelyemen a Recepción, ezért sajnos elég nehéz ezt kivédeni. Mindenesetre elgondolkoztam azon, hogy mit tehetnék többet a saját egészségem védelmében, azon kívül, hogy ezentúl felveszem a maszkot, ha sokan köhécselnek körülöttem. :)  Elsősorban még több vitamint, immunerősítő anyagot kellene bejuttatni a szervezetünkbe, ehhez hoztam pár ötletet. Nálam már a gyógyulás jele, ha elkezdek azon gondolkozni, mit tudnék csinálni a konyhában. A smoothie-k nagyon divatosak az utóbbi években, ami tulajdonképpen egy vizes alapú turmix, millió variációban lehet elkészíteni, és valóban nagyon jó vitaminpótlás. Pillanatok alatt elkészül, felhasználhatjuk hozzá a hűtőben kallódó maradék zöldségeket, gyümölcsöket. Mivel a betegségben nem nagyon kíván enni az ember, nálam is csak egy tányér forró "gyógyító" húsleves  ment, de ahogy kezdtem jobban lenni, jól esett elkortyolgatni egy-egy ilyen vitaminbombát. Mivel én eléggé édesszájú vagyok, így főleg a gyümölcsös alapú, édeskés smoothie-kat szeretem jobban, persze semmi hozzáadott cukrot nem tartalmaznak, csak max. kevés mézet. Az egyiket a kedvenc sütimről "almáspités" smoothinak neveztem el, mert ízében erre hajaz. A másik igazi vitaminbomba cékla alapú, és szerintem nagyon finom, céklás-narancsos-gyömbéres. Készítettem egy citrusos, narancs-mandarin kombót, és van egy sós zöldturmix, amely spenótos-avokádós. Ja, és el ne felejtsem a szezonnak megfelelően egy  őszi körtés smoothie. Fotót most csak a céklásról tudok feltölteni, de majd ahogy készítem őket, mindről fotózok.

 

Céklás-mangós smoothie:

1 db nyers cékla

1 db alma

1 marék darabolt mangó

1 nagy narancs kifacsart leve

fél citrom kifacsart leve

fél lime kifacsart leve

1 kis db gyömbér (2-3cm) reszelve

1 evőkanál méz (opcionális)

+ víz amennyi szükséges 

A céklát és a mangót meghámozzuk, és feldaraboljuk, az almát héjastul, csak kicsumázzuk. A narancsot, lime-ot, és a citromot kifacsarjuk. A turmix tartályába rakjuk a gyümölcsöket, hozzáöntjük a citrusok levét, mézet, a lereszelt gyömbért, és még annyi vizet amennyi a jó állaghoz szükséges. Összeturmixoljuk, és már fogyaszthatjuk is. Ebből a mennyiségből 2 jó pohárnyi mennyiség lesz.


Narancsos-kurkumás smoothie:


1 nagyobb narancs húsával együtt

2 db mandarin húsával együtt 

1 fél citrom leve

1 grapefruit leve

1 tk. kurkuma (por)

1 kisebb db (2-3cm-es)reszelt gyömbér

1 szál sárgarépa

A sárgarépát megpucoljuk és karikára vágjuk, a narancsot és mandarint meghámozzuk és a húsát, feldaraboljuk. Ha nagyon vastagok a hártyái, akkor azt is leszedjük. Beleadagoljuk a turmixba, hozzáöntjük a citromlét, a grapefruitlét, a kurkumát, a reszelt gyömbért, és a végén annyi vizet amennyi szükséges, amilyen sűrűségre szeretnénk.

 

"Almáspités" smoothie:

1 db alma

1 kisebb banán

1 evőkanál lágyabb zabpehely (vagy előzőleg beáztatjuk)

1 mokkáskanál őrölt fahéj

1 kávéskanál méz

1-2cm db gyömbér reszelve

fél citrom leve

kevés víz (vagy lehet valami növényi tej zabtej pl)

 

A gyümölcsöket feldaraboljuk, és a zabpehellyel, és a többi ízesítővel együtt összeturmixoljuk. A végén még be tudjuk állítani a sűrűséget, hozzáadott zabtejjel vagy vízzel. A zabpehelynek köszönhetően ez egy laktatóbb inkább smoothie bowl, így önmagában reggelinek is beillik.

 

Spenótos-avokádós ssmoothie:

1 marék bébispenót (vagy 2 kis adag mirelit leveles spenót)

1 fél avokádó

1 gerezd fokhagyma

1 fél kígyóuborka

1 db szárzeller

1 marék bazsalikom

só. bors, kurkuma

+ amennyi víz szükséges 

A zöldségeket feldaraboljuk, hozzáadjuk a zöldeket, fűszereket és jól összeturmixoljuk, a vízzel beállítjuk a sűrűséget.

 

 

Körtés-kiwis-rozmaringos smoothie:

 

2db lédús körte

1 db kiwi

fél citrom leve

kis db reszelt gyömbér

1 ág rozmaring

1 tk. méz

1 csipet őrölt fahéj 

+ kevés víz

A körtét héjastul feldaraboljuk, a kiwit meghámozzuk és feldaraboljuk, majd az összes hozzávalóval együtt összeturmixoljuk.


 Váljék egészségetekre!






2 megjegyzés:

  1. Örülök hogy jelentkeztél, régóta nem láttam bejegyzésedet. Mielőbbi teljes gyógyulást kívánok, nagyon finom "vitamin koktélokat" hoztál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Évi, én is nagyon örülök, hogy írtál! Sajnos ritkán posztolok, mert idő hiányában, egyszerűbb az instán, de azért időnként jekentkezem. Szép napot Neked! 🥰🤗

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...