2013. január 18., péntek

Tojásos nokedli fejes salátával

 

Egy kis tavasz a télben ez az egyszerű, de annál nagyszerűbb étel. Nem is annyira a receptjét szeretném leírni, mint egy-két észrevételt, tapasztalatot róla, mert láttam már olyan tojásos nokedlinak nevezett valamit is, ami legfeljebb tojásrántotta volt galuskával. Szóval szerintem a jó tojásos nokedli, az amikor a tojás teljesen bevonja a galuskát, és nem száraz, hanem kicsit rezgős, de mégsem nyers.

Valahogy így néz ki.

Először is a galuskát ( nokedlit) készítjük el, én kb. 50 dkg lisztből, 2 tojásból, kevés só, és amennyi vizet kíván .....szoktam készíteni, csomómentesre kikeverni és kicsit állni hagyni. Túl sokáig sem kell keverni, mert akkor nyúlós lesz. Ne legyen túl folyós sem, mert akkor csak átfolyik a szaggatón és nagyon nagyok lesznek, de ha túl kemény az sem jó, mert akkor alig lehet kiszaggatni és rágós lesz. Feltesszük forrni a sós vizet, majd ha felforrt beleszaggatjuk a tésztát, és kifőzzük.





Miután leszűrtük a nokedlit, egy serpenyőbe felforrósított olajra öntjük és jól átforgatjuk, hogy mindenhol érje az olaj ( nem sok ), és jól átmelegedjen. Utána ráöntjük a kevés tejjel felvert tojásokat (4-5 db) és lassan kevergetve összesütjük. 5 db tojáshoz kb. fél dl tejet szoktam tenni, szerintem ettől krémesebb lesz.
A fejes salátát négy felé vágva megmossuk, és az ízlés szerinti ( nálam : víz, cukor,só ecet ) salátalébe rakjuk, átforgatjuk.

 
Frissen, melegen tálaljuk ! Jó étvágyat hozzá ! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...