2014. május 20., kedd

Parmezános-rozmaringos keksz


Szerettem volna valami olyan sós kekszet sütni, ami sokáig eláll, és elő lehet venni, ha hirtelen megéhezünk és nincs másra idő, mint 2-3 szem kekszet bekapni. Reggelire vagy uzsonnára is kitűnő szerintem, egy jó kávé vagy tea mellé. Hosszas keresgélés után, végül az egyik saját édes alapkekszem receptjét változtattam meg, és kétféle ízesítéssel kipróbáltam. Nem csalódtam benne, nekem nagyon ízlik, és szerintem azoknak is fog akik kedvelik a mediterrán ízeket. A sajtot és a fűszereket is bátran le lehet cserélni, kinek az ízlése szerint, a lényeg, hogy a sajt valami karakteresebb ízű ( pl. Cheddar) legyen, a fűszer pedig bármi lehet, oregánó, kakukkfű, rozmaring, bazsalikom .....
Nyújtani és szaggatni sem kell, csak egy hurkában összegyúrni és éles késsel felszeletelni, mintha szalámit szeletelnénk. Mélyhűtőben akár előre is begyúrhatjuk és frissen pár perc alatt kisütjük, így akár vendégváró falatnak is kiváló! :)





Hozzávalók: 

50 dkg liszt
25 dkg vaj
5 dkg reszelt parmezán sajt
2 egész tojás
2 teáskanál só
1 teáskanál sütőpor
3 púpos teáskanál zöld fűszer ( nálam az egyik adaghoz rozmaringot, a másikhoz bazsalikomot és szárított paradicsompelyhet tettem)
2-3 evőkanál víz az összeállításhoz

Elkészítés :

A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, hozzáadjuk a sót és a sütőport. Hozzáreszeljük a parmezánt és elkeverjük a fűszerekkel együtt. A legvégén adjuk hozzá a tojásokat és amennyi víz szükséges, hogy egy jól gyúrható, de nem túl lágy tésztát kapjunk.
Amikor összegyúrtuk, két hurkát sodrunk belőle, és folpackba csomagolva pár órára hűtőbe tesszük, hogy szépen szeletelhető legyen. Ha nagyon sietünk, akkor mélyhűtőben fél óra is elég.




Amikor elérte a megfelelő keménységet, akkor éles késsel felszeleteljük, mintha szalámit szeletelnénk, és sütőpapíros tepsire rakosgatjuk.





180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt kisütjük. Jól záródó dobozban hetekig eláll, már ha véletlenül nem fogy el addig ! ;-) 





Jó étvágyat hozzá ! .-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...