2022. május 8., vasárnap

Bolognai spagetti - ahogy én készítem



A bolognai spagetti körül elég sok a tévhit, sok olyan recept kering melynek köze nincs az bolognaihoz. Persze azzal semmi gond, ha mindenki a saját ízlésére igazítja, én sem állítom, hogy az enyém a legeredetibb recept, de azért legalább is törekszem rá. Sokat utána olvastam olasz oldalakon, mire kialakult a saját receptem. Az alapja egy nagyon régi barátnőmtől való, még megsárgult papíron most is megvan, ezen alakítgattam az évek során. Amiért ma eszembe jutott feltenni a receptet, nem is annyira a ragu, mint a cukkinispagetti, amivel a tésztát dúsítottam, és úgy gondoltam ez az ötlet másokat is érdekel, hiszen annyian küzdünk a szénhidrátokkal.:)) Lehetne fogyasztani csak cukkinispagettivel is, de azért úgy nincs meg ez az élmény. A cukkinit spirálozóval legyalultam, majd besóztam, 5-10 percre állni hagytam. A forró spagettivel összekeverve, nem igényel más hőkezelést, teljesen finom kissé ress, de nem nyers. A fűszerezésben az én "titkos" hozzávalóm a szerecsendión kívül az őrölt szegfűszeg. Amiről mindenkit szeretnék lebeszélni, azok a különféle alapporok. Nem is olyan olcsó, és tele van mindenféle adalékanyaggal. Szerintem egy kicsivel több ráfordítással, sokkal finomabbat lehet főzni, ha mi magunk fűszerezzük, igazi fűszerekkel. Nálam ma a kakukkfű és rozmaring szárított volt, a bazsalikom pedig friss, amit ezért csak a végén tettem bele. 
 
 

Hozzávalók:


50 dkg darált marhahús ( nálam most fele sertés)

10 dkg füstölt szalonna

1 nagy fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

2 db babérlevél

1 szál sárgarépa

2 szál szárzeller

1,5 dl száraz fehérbor

2-3dl sűrű paradicsomlé vagy 1 dob. kockázott paradicsom

só, színesbors, szerecsendió, őröltszegfűszeg

szárított kakukkfű, rozmaring

friss bazsalikom

1 dl tejszín a végén (opcionális)


reszelt parmezán a tetejére


1 dob. spagetti

1db cukkini spirálozva


 



Elkészítés:


A szalonnát apró kockára vágva zsírjára lepirítjuk Erre jön a felkockázott vöröshagyma, melyet üvegesre párolunk. Rádobjuk a darálthúst és fehéredésig pirítjuk, majd hozzáadjuk a lereszelt sárgarépát és az apró kockára vágott zellerszárat. Felöntjük a fehérborral és ezzel pároljuk, közben befűszerezzük, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, babérlevelet, zöldfűszereket. Nálam a kakukkfű, és rozmaring szárított volt, a bazsalikom friss, ezért azt csak a legvégén kevertem hozzá. Ez teljesen egyéni, éppen amilyen van otthon, lehet mind szárított is vagy friss az egész. Utána hozzáöntjük a passátát, és ezzel alacsony hőfokon kb. 1 órát főzzük. A legvégén hozzákeverjük a tejszínt, amitől selymesebb lesz, de ez ízlés kérdése. Az eredeti olasz receptekben tejet adnak hozzá a végén. 

Amíg fő a ragu, kifőzzük a spagettit, legyaluljuk a cukkinit. A cukkinit lesózzuk 5-10 percig állni hagyjuk, majd a forró spagettihez keverjük. Rátesszük a ragut, és reszelt parmezánnal megszórjuk.

 




Jó étvágyat hozzá!


2 megjegyzés:

  1. Hogy vagy Mariann ? Egy kekszes recepteddel találkoztam véletlenül a neten és feltűnt hogy régen jelentkeztél !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia kedves Évi! Ne haragudj, csak most vettem észre a megjegyzésed. Valami beállítás miatt nem kapok értesítéseket, és így van hogy nem veszem észre ...bocsánat! Sajnos igen, itt ritkábban vagyok a blogon, inkább az Instagram és FB oldalaimon posztolok többet ...inkább csak időhiány miatt.:(( Köszönöm az érdeklődésed! Puszillak

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...