2012. január 15., vasárnap

Tiramisu




A Tiramisu az Olaszok legkedveltebb desszertje, magyarul azt jelenti "dobj fel" , ami valószínű a koffeintartalmú alapanyagokra utal. Az eredeti recept így szól, nyers tojással, amitől sokan idegenkednek, de mivel nekem biztos helyről van a tojás, így nyugodt szívvel készítem. Szoktam torta változatban is készíteni, annak a krémjében hőkezelt a tojás, gőz fölött kikevert tojáskrém van benne és mascarpone, egyrészt a tartása miatt, másrészt úgy tovább eláll. Szeretjük még a gyümölcsös változatokat is, eperrel, málnával, de most az eredeti mascarponés-kávés receptet osztom meg, ahogy én készítem.


Hozzávalók:

30-40 db babapiskóta
500 gr mascarpone
4 db tojás
4+1 evőkanál kristálycukor
1 csom. vaníliáscukor
2-3 dl tej
2 teáskanál nescafé ( vagy erősebb feketekávé)
3 evőkanál narancslikőr vagy Baileys
kakaópor (cukrozatlan Holland)

Elkészítés:

A tojásokat szétválasztjuk, a sárgájákat  4 evőkanál cukorral és a vaníliáscukorral habosra keverjük (robotgéppel, fehéredésig). Hozzáadjuk a mascarponét, 1 evőkanál likőrt és habos krémmé keverjük.
A tojásfehérjét egy pici sóval, és kevés cukorral kemény habbá verjük, és óvatosan a sárgájás krémhez adjuk.
A felmelegített tejet összekeverjük a nescafé-val ( lehet tej nélkül is, erősebb feketekávéval), cukorral és a 2 evőkanál likőrrel. Egy jénai/kerámia tál alját kirakjuk sorban a babapiskótával, és meglocsoljuk a kávéval. Utána a krém felét rásimítjuk, és újabb sor kávés babapiskóta következik. A tetejére kerül a mascarponés krém másik fele, és végül megszórjuk a kakaóporral.
A kész Tiramisut 2-3 órát hűtőbe tesszük.




Jó étvágyat hozzá! 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép:) Imádom, de nagyon ritkán készítem, főleg a nyers tojás miatt. De kétségtelenül az egyik legfinomabb desszert.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...