2014. június 25., szerda

Cukkinis-köleses lecsó


Nagyon szeretjük a lecsót, ezért nyáron sűrűn készítek valamilyen formában, attól függően éppen mi van itthon hozzá. Ez a lecsó is úgy készült, hogy találtam egy cukkinit a hűtőben, paprika paradicsom mindig van, és egy kis kölessel dúsítottam. Kevés bacont is vágtam alá, csak az íze kedvéért, és egy csokor újhagymával készítettem, hogy minél frissebb íze legyen. Könnyű elkészíteni, mégis laktató és egészséges egytál étel.



Hozzávalók :

1 közepes cukkini
3 db paprika
4-5 db paradicsom
1 csokor zöldhagyma
5 dkg bacon kocka
6 evőkanál köles
só, kevés bors, piros paprika ízlés szerint
olaj


Elkészítés :

A zöldségeket megmossuk és felaprítjuk, a cukkinit hámozás nélkül kockázzuk, a paradicsomról a héját le szoktam húzni.
Kevés olajon a bacont megpirítjuk, rádobjuk a karikára vágott zöldhagymát, és üvegesre pároljuk. Megszórjuk pirospaprikával és rögtön beleöntjük a paprikát, paradicsomot, sózzuk, borsozzuk és kevés vízzel elkezdjük főzni. A cukkinit már csak akkor adjuk hozzá, ha félig kész, hogy ne főjön benne szét.


Amikor a zöldségek már majdnem megpuhultak, hozzáadjuk a kölest és még egy kevés vizet, hogy a köles megpuhuljon benne kb. 15 perc alatt.
Jó étvágyat hozzá! :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...