2015. augusztus 6., csütörtök

Csalamádé télire



Legkedvesebb velencei volt szomszédom Ignác receptje alapján készítem a csalamádét. Az eredeti recepttől annyiban tértem el, hogy zöld paradicsom helyett is káposztát tettem bele, mert nálunk mindenki a káposztát szereti benne túlnyomórészt. Az összetétele ízlés szerint változhat, csak a súlyra kell ügyelni, hogy az ecetlé mennyisége megfelelő legyen. A sok évvel ezelőtt leírt recept  9 kg mennyiségről szól, ennek én a felét készítettem el, amiből 8 üveggel lett, de a receptben az eredeti mennyiséget fogom leírni. Többféle csalamádét kipróbáltam már, de mind közül ez a legfinomabb ! :)

Hozzávalók :

3 kg káposzta legyalulva
2 kg paprika kimagozva, vékonyra szelve
1 kg zöld paradicsom szeletelve 
1,5 kg uborka, héjastól legyalulva
1 kg vöröshagyma vékonyra szelve
0,5 kg sárgarépa lereszelve

Ecetlé :

400 g cukor
100 g só
6 dl 10%-os ecet
15 g nátriumbenzoát
2 kávéskanál borkén
1 kk.őrölt kömény
1 kk. őrölt bors
5-6 db babér levél

Elkészítés :

A hozzávalókat jól megmossuk és legyaluljuk, szeleteljük, majd egy nagy tálban összekeverjük.  Az elkészített ( összekevert) ecetlét a csalamádéra öntjük, és jól megkeverjük. Egy napig állni hagyjuk, néha átforgatva. Utána üvegekbe szedjük, jó szorosan, majd a lét is elosztjuk rajta. A csavaros üvegeket 5-10 percre fejtetőre állítjuk, majd hűvösebb helyre a polca rakjuk. Felbontás után hűtőben tároljuk !




 Jó étvágyat hozzá ! :-)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...