2015. augusztus 20., csütörtök

Teljes kiőrlésű tönkölypizza


Szénhidrátdiétánk miatt, egyre több teljes kiőrlésű receptet próbálok ki, hogy ne kelljen lemondanunk minden finomságról, így a pizzáról sem. Mivel a teljes kiőrlésű liszteknek lassú a felszívódása, így mértékkel ugyan, de be tudjuk illeszteni a 160 g-os CH diétába. Először sütöttem pizzát  tk. tönkölylisztből, és azt mondhatom, hogy a végeredménnyel elégedett vagyok.. Természetesen azért más mint az eredeti pizzatészta, ne várjuk tőle ugyanazt, de a feltétekkel, pizzaszósszal, mozzarellával és zöldségekkel felturbózva, nagyon finom és egészséges fogás lett. :)

Hozzávalók :

Tésztához:

50 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
3 dkg friss élesztő
1 tk. nyírfacukor
1 tk. só
6 ek. olívaolaj
3 dl langyos víz

Feltét : ( ízlés szerint változhat )

pizzaszósz  ( házi receptet ITT találtok)
sonka
császár szalonna
lila hagyma
mozzarella
koktél paradicsom
zöldfűszerek ( oregánó, bazsalikom, kakukkfű )

Elkészítés :

Az élesztőt a nyírfacukorral és langyos vízzel fefuttatjuk, majd a kimért liszthez öntjük a többi hozzávalóval együtt, és jól összedolgozzuk. Letakarva,  meleg helyen a duplájára kelesztjük.




Amíg a tészta kel, elkészítjük a feltétet, összevágjuk a hozzávalókat, hagymát, sonkát ...stb... 
Majd amikor a duplájára kelt a tészta lisztezett deszkára borítjuk, és két egyenlő részre osztjuk, majd letakarva még 20 percet kelesztjük.




Ez a tésztamennyiség egy nagy gáztepsire való, vagy 2 db kerek pizzára, és legalább 4 főre elég.
Én most egy új formával kísérleteztem, amit az egyik régi kedves gyermekkori barátnőm éttermében a Tommy di Nápoliban láttam, és nagyon megtetszett. Nem tudom, hogy papucsnak vagy masninak lehet nevezni, de a lényeg, hogy mutatós, és ha akarjuk 2 féle ízesítés lehet 1 pizzán belül a középső elválasztás miatt.




Tehát, kerekre nyújtottam az egy-egy cipót, és megkentem először pizzaszósszal, majd ráraktam a feltéteket, a császárhúst, sonkát, lila hagymát, mozzarellát, koktélparadicsomot és megszórtam fűszerekkel. Középen megfogtam a tészta szélét, és összecsíptem a pizza közepén, majd így tettem be egy sütőlapra a 220 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 15-20 perc alatt készre sütöttem.




Zöldsalátával tálaltam.

Jó étvágyat hozzá ! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...