2015. október 30., péntek

Sütőtökös Halloween keksz



Először készítettem sütőtökös kekszet, mert ki szerettem volna próbálni a véletlenül - alma helyett - vett tök sütikiszúrómat.😊 Nagyon finomak és jópofák lettek, már az írókázás előtt is, de ha már Halloween, akkor neki láttam a cukormáznak és az írókázásnak. A sütőtöktől maga a tészta is narancs színű, de így a cukormázzal és a figurákkal még mutatósabb és viccesebb. A sütőtök ízéhez jól illik a mézeskalács fűszerkeverék, ha nincs otthon lehet külön is tenni bele fahéjat, gyömbért, szegfűszeget. A liszt mennyiségén összegyúráskor kicsit állítani kell attól függően mennyire vizes vagy egész sűrű parázs a sütőtök.

Hozzávalók:

400 g finomliszt
100 g kukoricaliszt
200 g világos nádcukor
250 g vaj
200 g sütőtökpüré
2 egész tojás
1 tk. sütőpor 
1 tk. szódabikarbóna
1 csipet só 
1 narancs reszelt héja
2 tk. mézeskalács fűszerkeverék

Elkészítés :

  • A száraz alapanyagokat ( lisztek, sütőpor, szódabikarbóna, csipet só, fűszerek) egy tálban összekeverjük.
  • A vajat a nádcukorral habosra keverjük és egyenként hozzáadjuk a tojásokat, hozzáreszeljük a narancshéjat.
  • A sült ( vagy főtt is lehet ) sütőtököt botmixerrel pürésítjük, majd a tojásos masszához keverjük.
  • A sütőtökös krémet a liszttel összegyúrjuk, és lefóliázva 1-2 órára hűtőbe tesszük. 
  • Lisztezett deszkán kinyújtjuk és tetszőleges mintára ( nálam tök ) kiszúrjuk a kekszeket.
  • 180 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírra rakva kb.10-15 perc alatt készre sütjük.
  • Miután kihűltek a kekszek, lehet cukormázzal és írókával díszíteni, aminek a receptjét ITT találjátok. A terülőmázhoz kicsit hígabbra készítettem és gél állagú ételszínezékkel színeztem. Először a keretet rajzoljuk meg, majd kitöltjük az egészet. A pók, pókháló, töklámpás ...  mintákhoz feketére színeztem, és kisebb lyukat vágtam a zacskó csücskén.


Gyerekekkel együtt készíteni, jó kis közös program ! 
Jó szórakozást hozzá !😊


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...