2012. február 8., szerda

Házi pizza


Nyáron sütöttem még Velencén ezt a házi pizzát, de mostanában annyian kértétek tőlem a pizzatészta receptemet, hogy gondoltam így egyszerűbb, ha itt osztom meg. Egy régi kedves vevőmtől Ilikétől kaptam a kelt tészta receptet, még évekkel ezelőtt, és azóta mindig ezt használom. Isteni finom, puha tészta, de csak azoknak ajánlom akik a vastagabb pizzatésztát szeretik.  Ez az adag egy nagy gáztepsire való mennyiség, ahogy a képen is látjátok. Pizzasütő lapokon 4 db lesz belőle.


Hozzávalók:


  • 50 dkg finomliszt
  • 15 dkg   olvasztott vaj 
  • 1 tojássárgája
  • 10 dkg főtt, áttört burgonya
  • 2 dkg élesztő, kevés cukros tejben felfuttatva
  • ízlés szerint só (nálam 1kávéskanál)
  • + még annyi langyos tej, hogy könnyen összegyúrjuk (kb. 1 dl)
Elkészítés:

Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk. Egy tálban összeállítjuk a hozzávalókat, és jól kidolgozzuk, kidagasztjuk a tésztát, amíg elválik az edény falától és a kezünktől. Utána meleg helyen letakarva, a duplájára kelesztjük. Nyújtás előtt a tésztából el szoktam tenni egy keveset, hogy a tetejére összesodorjak belőle dísznek és választóvonalnak. Így ha akarunk, négy féle feltétet is lehet a tetejére tenni. A pizza sütéséhez, magas hőmérséklet szükséges, 220-240 fok,  és kb. 15 perc alatt elkészül. A feltétekről egy legközelebbi bejegyzésben írok, most csak a tésztán volt a hangsúly.



A pizzás csigát is ugyanebből a tésztából szoktam készíteni.
Jó sütögetést ! :-)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet a tésztája biztosan jó puha! Nagyon guszta! Az hogy a tetején elválasztót tettél nagyon praktikus!

    VálaszTörlés
  2. Csodásan néz ki, biztos finom ez a tészta. Én egyszerű kenyértésztát használok pizzához, azt szeretjük. Ez az elválasztás ötletes:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen Éva, Trollanyu ! :) ....igen, ez egy vastagabb, puha tészta.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...