2013. október 27., vasárnap

Tepsis pizza hawaii és magyaros ízben - Mariann módra


A jól bevált pizzatészta receptemet már leírtam egyszer, itt a  Házi pizza  bejegyzésemben. Most inkább csak a fázisokat mutatom meg képekben és a feltéteket írom le. Annyiban tér el a szokványos pizzatésztától, hogy van benne 10 dkg áttört burgonya, és tejjel dagasztom nem vízzel. Így kicsit vastagabb és puhább a tésztája, de a széle és az alja ugyanolyan ropogós, mint a vékonyabb pizzáké.
A tésztából el szoktam lopni egy keveset, és csinálok a tetejére két csavart választóvonalat. Egyrészt szép díszítés, másrészt így ha akarjuk akár többféle ízesítést is csinálhatunk, mint ahogy én most 2 feltéttel készítettem. Ez egy nagy gáztepsire való mennyiség, ami kb. 4-5 főnek elegendő. A házi készítésű pizzaszósz sokkal finomabb mint a boltban kapható tubusos, én sok zöld fűszerrel, lehetőleg frissel és saját befőzésű paradicsomlével készítem.
A tésztánál még annyit újítottam az előzőekhez képest, hogy közvetlenül a sütőpapíron nyújtottam ki, mert így könnyebb a tepsibe áttenni.


 A tészta készítése képekben:









 Pizzaszósz :

1  kis dob. sűrített paradicsom (arany fácános)
2  dl házi sűrű paradicsomlé
2 evőkanál olívaolaj
2 gerezd fokhagyma
oregano
bazsalikom
bors



Az olívaolajon megfuttatjuk az áttört fokhagymát, beletesszük a sűrített paradicsomot és felöntjük a paradicsomlével. Sózzuk, borsozzuk, befűszerezzük és összeforraljuk. Ha szárított fűszereket használunk azt előbb beletehetjük, ha friss zöldfűszert azt éppen csak a végén.

Megkenjük vele a kinyújtott pizzatésztát, és mehetnek rá a feltétek.



Két részt hawaii feltéttel készítettem :
  • sonka
  • ananász
  • kukorica
  • lilahagyma
  • bacon szalonna
  • pizza mozzarella
  • reszelt sajt (pecorino) 
Másik két rész magyaros feltéttel :
  • bacon
  • lilahagyma
  • csípős kolbász
  • kaliforniai paprika
  • koktélparadicsom
  • pizza mozzarella
  • reszelt sajt (trappista)   



A feltétekkel megrakott tésztát, 200 fokra előmelegített sütőben, kb.i15 perc alatt szép pirosra sütjük.



  Jó étvágyat hozzá ! :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...