2012. február 7., kedd

Almás-aszaltszilvás csirkemell



Az egyik főzős tévéműsorban láttam ezt a húsételt, amit azóta már többször elkészítettem és a lányom nagy kedvence lett. Eredetileg reszelt almával készült, de én kicsit változtattam rajta. Az almát szeletben/karikára teszem rá, nekem úgy gusztusosabb, és gondoltam még pluszban egy kis aszalt szilva nem ronthatja el. Szeretjük a gyümölcsös húsos ételeket, az ellentétes ízeket, a sós és a savanykásan édes íz harmóniáját. Érdemes kipróbálni, nem utolsó sorban, mert sütőben gyorsan és egyszerűen elkészíthető.

Hozzávalók :
  • 1 egész csirkemellfilé
  • 2 db savanykás alma
  • 10 dkg aszalt szilva
  • 15 dkg szeletelt füstölt sajt
  • 15 dkg bacon vagy császárszalonna
  • tejföl (nagy pohár)
  • kevés olaj
  • só, bors

Elkészítés:


A csirkemellet felszeleteljük, sózzuk, borsozzuk, és egy olajozott tepsi aljára lerakjuk. Lehet még ízlés szerint más fűszert is tenni rá, de szerintem a bacon és sajt miatt már sok lenne. Alufóliával a tetején elősütjük, megpároljuk kicsit a sütőben, majd utána rétegezzük rá a többi hozzávalót.* Először a kicsumázott, karikára vágott almát és az aszalt szilvát, erre kerül a füstölt sajt szeletben, tetején eloszlatjuk a tejfölt, majd a legvégén megszórjuk a kockára vágott baconnal, vagy császárszalonnával. Fólia nélkül készre sütjük, amíg szép piros lesz. Krumplipüré illik hozzá, amit most párolt zöldséggel egészítettem ki.




 Jó étvágyat hozzá! :-)

 * Ha szép vékony szeletekre vágjuk a csirkemellet, akkor nem szükséges elősütni, fólia nélkül is meg fog sülni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...