2012. február 25., szombat

Kipróbáltam a KÓKUSZOLAJAT :)

Újabb lépést tettem az egészséges életmód felé, kókuszolajjal sütöttem meg a csirkemellet. Már egy ideje áruljuk a kis Zöldségboltunkban a kókuszolajat, de nehezen szántam rá magam a kipróbálásra. Valahogy az az érzésem volt, hogy minden kókuszízű lesz benne. Hát ez nem így van !!! Teljesen íztelen, szagtalan.
Kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a legtöbb olaj vagy zsiradék és nem tartalmaz adalékanyagot.  A leggazdagabb laurinsav-forrás, könnyű felszívódású, így támogatja az anyagcserét.
Érdemes kipróbálni  a kicsit magasabb ár ellenére, mert egyrészt kevesebb kell belőle, másrészt többször lehet felhasználni, mert magasabb hőmérsékleten sem képez pörkanyagot.
Dermedten szendvicsekhez, krémekhez vaj és margarin helyett lehet felhasználni. Süteményeknél állítólag jobb állagú, omlósabb lesz tőle a tészta. Legközelebb ezt is kipróbálom.
Egy nagyobb csirkemellfilét felszeleteltem, 2 evőkanál kókuszolajat tettem a serpenyőbe, fűszereztem ( só, bors, ízvarázs ) 1 paprika karikára , 1 paradicsom cikkelyekbe a tetejére, pici víz, és lassan párolni, utána fedő nélkül pirosra sütni.
Dresszing salátával tálaltam, és nagyon finom omlós lett a husi. :) .

4 megjegyzés:

  1. Az ételed nagyon jól néz ki. El sem tudom képzelni, milyen lehet az a kókuszolaj... De biztosan egészséges.
    Megkérdezhetem, hogy drága-e?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Roza, sajnos az az egy baja van a kókuszolajnak, hogy elég drága 1600,-/1000ml, de kevesebb kell belőle, és sütésnél többször fel lehet használni ( állítólag ). Majd beszámolok róla !Egyébként tényleg semmi mellékíze nincs, és nagyon finomra sült benne a csirkemell. Én is csak egyes ételekhez fogom használni, és főleg azért mert fogynom kellene....:((

      Törlés
  2. Kedves Mariann! A gyartonal 1270 Ft/ 1000 ml, en is toluk rendelem (szerda delig leadott rendeleseket csutortokon ingyenesen kiszallitjak Bp-en belul), mert mi is nagyon szeretjuk. :-)

    Nala lehet erdeklodni:
    Magyar-Evellei Petra 06/70/452-3582 (CocoTrade Kft.)
    Magdi (www.magdireceptek.blogspot.com)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Magdi ! Köszönöm szépen az ajánlást ! ....és örülök, hogy megismertem a blogodat.....fogok belőle csemegézni ! :-)
      További szép napot ! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...