2012. március 10., szombat

A " gyógyító " húsleves


Egész héten tombol nálunk az influenza, először a lányom lett beteg, aki elkapta a munkahelyén a gyerekektől, és utána szépen nekem is haza hozta a vírusokat. Most mind a ketten lábadozunk, és egymást ápolgatjuk. :)
Nálunk gyermekkoromban, és hál'Istennek a mai napig, minden bajra húslevest főzött Anyukám. Amúgy is szeretjük, de ha betegek vagyunk, akkor kötelező! Csütörtökön Anyukám küldött húslevest, ma pedig én főztem egy jó kis gyógyító forró levest.



Húslevest szerintem mindenki tud főzni, de igazán jó húslevest nagyon kevesen. Érdekes módon a hasonló összetevők ellenére is, mindenkié más lesz.
Pontos receptet ezért nem is írok, mert ízlés szerint mindenkinél változhat az összetevő, és én is a mennyiségeket csak szemre szoktam hozzá tenni. Inkább csak néhány megjegyzést teszek az én verziómról, esetleg egy-két ötletet adva.
Ebben az esetben csontos tarjából és karajcsontból főztem ( ez volt itthon éppen ), de leginkább pulykanyakból, pulykaszárnyból és csirkéből szoktam, van amikor vegyesen karajcsonttal. Ritkábban marhahúslevest, akkor rostélyosból készítem. Amikor felforr a leves, mindig lehabozom szűrőkanállal, utána mehetnek a zöldségek, amiből mi sokat szeretünk (sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé, 1nagy fej vöröshagyma, 1 szem paradicsom, egy fél paprika, petrezselyem, zellerzöld, szelet kelkáposzta, 1-2 szem gomba, a vége felé belefőzök 1 szem burgonyát),  só, szemes bors, vegeta ( ha van házi ), pici szerecsendió.
Forrás után, takarékon nagyon lassan ( gyöngyözve) főzöm min. 3 óra hosszát, de ha marharostélyosból főzöm, vagy nagyobb mennyiséget családi ünnepek alkalmával, akkor még több is 3-4 óra lehet.



Csigatésztával,egy pici borssal és chilivel  tálaltam.
 Ha ettől nem gyógyulunk meg, akkor semmitől ! :-)
Jó étvágyat hozzá !

4 megjegyzés:

  1. Mielőbbi gyógyulást kívánok Nektek! Ha már a húslevest kívánjátok és meg is eszitek akkor már gyógyulófélben vagytok! Mikor nagyon beteg az ember semmit nem kíván, minden szag illat irritálja, de ha már megfőzted akkor már biztos hogy jobban vagytok. Nagyon guszta a levesed, én is sok zöldséggel szeretem és sokszor szoktam húsos csontból főzni nagyon finom !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Évi :) Igen már kívánunk enni, csak az ízeket nem nagyon érezzük. Szép hétvégét Nektek !

      Törlés
  2. Sajnálom, hogy beteg vagy, jobbulást kívánok:) A húsleves tényleg gyógyszer, mi egyszer nagyon régen szalmonellát fogtunk ki, hát az valami szörnyű volt. Mikor már tudtunk enni, anyukám főzött csirkéből húslevest, azóta sem ettem olyan finom levest:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...