2012. május 23., szerda

Citromos-levendulás keksz


Múlt héten sütöttem ezt az illatos, omlós kekszet .... már el is fogyott, csak nem volt időm megírni a bejegyzést. Mindenképpen meg akartam osztani a receptet, mert nagyon nagy sikere volt, különleges íze és illata miatt. Érdemes megsütni, dobozban sokáig eláll, kávé-tea mellé, gyerekeknek iskolába csomagolni stb....  Aki nem annyira bátor ki is hagyhatja a levendulát, illetve felcserélheti más fűszerre ( pl.vanilia, narancshéj, fahéj, kardamom). Amióta megkóstoltam a Kaldeneker- féle levendulás eper dzsemet, azóta enni is szeretem a levendulát. Előtte is imádtam, de csak illatozni, fürödni benne, magamra kenni, és nem utolsó sorban gyönyörködni a levendulamezőkben. :)

Hozzávalók:

500gr liszt
250gr margarin
250gr porcukor
1 egész tojás
1 tojássárgája
1/2 tasak sütőpor
1 citrom leve és héja
levendulavirág  ( tetszés szerint) vagy levendulaszirup

A lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, beleszórjuk a sütőport, porcukrot, és összegyúrjuk a tojásokkal citromlével, citromhéjával, levendulával ( a levendulavirágot mozsárban kissé összetörhetjük). Egy cipót formálunk belőle és folpackba csomagolva  1-2 órára a hűtőbe tesszük.


2-3mm vastagságra kinyújtjuk, különféle mintákra kiszaggatjuk, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt kisütjük.






Jó étvágyat hozzá ! :-)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...