2012. május 14., hétfő

Reszelt túrós - meggyel



Tegnap  sütöttem ezt a süteményt, ami eredetileg csak túróval készül, de most felturbóztam egy kis meggyel. Gondoltam el nem ronthatja, és valóban így még finomabb lett, olyan édesen savanykás. :) 
Természetesen csak túróval is lehet készíteni,  akkor mazsolát szoktam hozzá keverni.


Hozzávalók :


40 dkg liszt
15 dkg porcukor
1 csom. vaníliáscukor
fél csom. sütőpor
25 dkg Ráma (vagy vaj)
1 tojás sárgája
3 evőkanál kakaó



Töltelék :


75 dkg tehéntúró
25 dkg porcukor
1 csom. vaníliáscukor
1 citrom reszelt héja
3 tojás sárgája
4  tojásfehérje (1 fehérje a tésztából marad )
3-4 db babapiskóta lereszelve
1 üveg magozott meggy
(ha meggy nélkül készítjük, akkor 5 dkg mazsola a túróba keverve)

Elkészítés:

A margarint elmorzsoljuk a liszttel, utána a többi hozzávalóval együtt összegyúrjuk. Először úgy tűnik mintha nem állna össze, de nem szabad semmi folyadékot hozzá tenni, mert akkor túl lágy lesz és nem lehet lereszelni. Két cipóba osztjuk, és fóliába csomagolva 3 órát a hűtőbe tesszük.
A túrót krumplinyomón áttörjük, hozzáadjuk a cukrot, tojássárgáját, citromhéjat, vaníliáscukrot, belereszeljük a babapiskótát és jól kikeverjük. Végül beleforgatjuk a habbá vert tojásfehérjéket.
A tepsit sütőpapírral kibéleljük, és nagy lyukú reszelőn az egyik cipót belereszeljük. Villával tudjuk egyenletesen eloszlatni a tésztát a tepsi alján.


A tészta tetejére ráöntjük a túrótölteléket, és a tetejét kirakjuk a lecsöpögtetett magozott meggyel.



A meggyre ráreszeljük a másik tészta cipót,  szépen eloszlatjuk rajta, majd mehet a 180 fokra előmelegített sütőbe kb. 25-30 percre.





Jó étvágyat hozzá ! :-)

2 megjegyzés:

  1. Jó ötlet:) Reszelt túrósat én is készítettem már... De a meggyet imádom, legközelebb ki is próbálom:)

    VálaszTörlés
  2. Nagy kedvencem ez a sütemény! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...