2012. május 28., hétfő

Csokis-zabpelyhes keksz




Valami kalóriaszegény fitness kekszet szerettem volna sütni a reggeli kávéhoz, ezért kicsit átalakítottam a Pocak Panna blogján olvasott csupa csokis keksz receptjét. Először is cukor helyett Xilitet azaz nyírfacukrot használtam, és a 20 dkg fekete csokit lefeleztem és holland kakaóporral pótoltam.
A végeredmény egy nagyon omlós, de néhol mégis ropogós brownie szerű keksz, ami reményeim szerint nem is hízlal annyira ....:-)



Hozzávalók :

  • 2 tojás
  • 12,5 dkg vaj
  • 16 dkg Xilit ( Nyírfacukor)
  • 3 ek. citromlé
  • 1 csomag vaniliáscukor
  • 0,5 csomag sütőpor
  • 1 tk. mandula aroma ( Dr. Oetker)
  • csipet só
  • 10 dkg fekete csoki
  • 1 púpos ek. holland kakaópor
  • 10 dkg fehér csoki
  • 15  dkg zabpehely
  • 13 dkg liszt (1/4-ét lehet teljes kiörlésűvel)

Elkészítés : 

A tojások sárgáját a vajjal és a cukorral jól kikeverjük. Hozzáadjuk a vaniliáscukrot, a citromlét, és a mandulaaromát. A fekete csokit gőz fölött felolvasztjuk és a sárgájás krémhez adjuk. A fehér csokit kis darabokra vágjuk és a lisztbe keverjük a zabpehellyel és a sütőporral együtt és szintén a krémhez adjuk. Végül belekeverjük a csipet sóval felvert tojások fehérjét.



Sütőpapírral bélelt tepsibe két kiskanál segítségével kisebb halmokat rakunk egymástól kb. 5 cm távolságra és kisütjük. Nagyon vigyázni kell, mert hamar leég, 180°-on 10 perc alatt kisül.



Tejjel kávéval nagyon finom ! Jó étvágyat hozzá ! :)
 


1 megjegyzés:

  1. Kedvemre való ez a keksz, kakaós, kétféle csoki, hmmm... tej vagy kávé nélkül is jöhetne! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...