2014. február 12., szerda

Túrókrémes párnasüti



Pihe-puha légiesen könnyű, piskótaszerű túrókrémes sütemény, amit Vicuska blogján láttam meg, és mindjárt ki is próbáltam. Párnasüteménynek hívják, de inkább egy steppelt paplanra hasonlít a tepsiben. Nem csalódtam a receptben, biztosan többször is el fogom készíteni, mert valóban isteni finom, pille könnyű, illatosan krémes sütemény.


Hozzávalók :

tésztához :

5 db tojás
20 dkg porcukor
32 dkg liszt
1,25 dl étolaj
1,25 dl víz
1 csomag sütőpor

túrókrémhez:

50 dkg túró
25 dkg mascarpone
2 tojás
1 citrom reszelt héja
1 csomag vaníliás pudingpor
10 dkg porcukor

szóráshoz:

vaníliás porcukor



Elkészítés :

Először a krémet készítjük el, a túrót krumplinyomón áttörjük, hogy jó sima legyen, hozzáadjuk a porcukrot, citromhéjat, tojásokat, pudingport ( por alakban) ....... ezt jól kikeverjük, majd a legvégén a mascarponét is hozzáforgatjuk. Hűtőbe tesszük amíg a tésztát elkészítjük.

A tésztához a tojásokat kettéválasztjuk, a sárgáját a porcukor felével, robotgéppel fehéredésig jól kikeverjük. A tojásfehérjét a cukor másik felével kemény habbá verjük.
Lassanként hozzáadagoljuk az olajat és a vizet is, majd a sütőporral elkevert lisztet apránként elkezdjük hozzákeverni felváltva a kemény habbá vert tojásfehérjével.





Sütőpapíros tepsibe ( kb. 25x37cm) öntjük a masszát, és a túrókrémből, csillagcsöves habzsákból ( vagy sima zacskóra lyukat vágunk) csíkokat nyomunk rácsszerűen, ebből fognak kialakulni a párnácskák.



Előmelegített 180 fokos sütőben, 30-35 perc alatt készre sütjük.







Vaníliás porcukorral tálaljuk. 
Jó étvágyat hozzá ! :-)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól mutat!!! Nekem is bejön ez a finom túrós párna vagy paplan :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet Vicuska ! Tényleg finom :))

      Törlés
    2. Én köszönöm Mariann a bizalmat, hogy kipróbáltad :) Már többször sütöttem én is!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...