2014. április 19., szombat

Foszlós kalács - hatos fonattal



Limara receptje és útmutatásai szerint készítettem ezt a fonott kalácsot, soha nem csalódok benne, hiszen Ő a kelt kalácsok és kenyerek királynője.
Tavaly Húsvétkor is sütöttem kalácsot, amit itt tudtok megnézni, finom foszlós lett az is, a recept csak kis mértékben tér el, inkább a dagasztás módjában és a fonásban lestem el a titkokat Limarától. Ebben az összefoglalóban mindent megtudtok a kalácssütésről, a dagasztástól  a fonáson át a sütésig. Azért én is leírom ahogy készítettem, a receptből egy nagyobb kalács lesz, én dupla adagból 1 kg lisztből dagasztottam, mert nálunk nagy a család ünnepkor.

Hozzávalók :

50 dkg liszt
1 pici só
6 dkg cukor
2,5 dl langyon tej ( + 0,5 dl az élesztőhöz)
2 dkg friss élesztő
8 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás ( + 1 a kenéshez )

Elkészítés :

Először 0,5 dl langyos tejben egy teáskanál cukorral felfuttatjuk az élesztőt. Egy tálba kimérjük a lisztet, közepébe egy mélyedést csinálunk és oda adagoljuk a többi hozzávalót az olvasztott vajon kívül, legvégén a felfutott élesztőt és ezt jól összedolgozzuk. Amikor a tészta már összeállt, akkor kezdjük fokozatosan beledagasztani az olvasztott vajat is, és addig dagasztjuk amíg a tál faláról le nem válik és a tészta hólyagos lesz. Letakarva szobahőmérsékleten 35 percig kelesztjük.


A megkelt tésztát enyhén lisztezett deszkára borítjuk, és annyi darabra osztjuk ahány szálból szeretnénk a kalácsot fonni. A kis adag tésztákat kis cipókra gömbölygetjük és egy konyharuhával letakarva újra kelesztjük 15 percet.



A pihentetett gombócokból hosszú hurkákat sodrunk, úgy hogy a két végét elvékonyítjuk, a végeit összefogjuk és megfonjuk.

A hatos fonást itt láthatjátok :






Sütőpapíros tepsire rakjuk ( úgy, hogy még meg fog nőni ) , és egy felvert tojással megkenjük, majd ismét 35 percig kelesztjük, de már nem kell letakarni. Addig a sütőt 170 fokra előmelegítjük


Sütés előtt még egyszer átkenjük tojással, ettől lesz szép fényes a kalács héja. Előmelegített sütőben 170 fokon 35-40 perc alatt szép pirosra megsütjük. Félidőben, ha nagyon barnulna a teteje, akkor alufóliával letakarjuk.


Jó étvágyat hozzá ! :-)

4 megjegyzés:

  1. Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Piroska, viszont kívánok szép Ünnepet ! :)

      Törlés
  2. Huh, de szépek lettek! Nekem kétszer kellett dagsztani, hogy sikerrel járjak, mert az első nem kelt meg, leforráztam az élesztőt. :-)) És én is hatos fonást készítettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gionetta :) Sajnos én is jártam már így az élesztővel, csak langyos tejben szabad felfuttatni :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...