2014. szeptember 1., hétfő

Csokis-banános zabpelyhes keksz cukor és liszt nélkül


Reggel az egyik TV csatorna adásában sütöttek valami hasonló csokis-banános kekszet, az arányokat és a  receptet nem láttam, de a hozzávalókat igen. Amiért megtetszett, hogy nincs benne hozzáadott cukor, sem  liszt , a másik hogy fel lehet használni a szottyadt banánokat, amit már nálunk senki nem eszik meg. Pofon egyszerű az elkészítése, azt hallottam is a műsorban, hogy amíg a sütő bemelegszik addig elkészül a tészta .... és így igaz  .... kb. 10 perc kell az egészhez. Szerintem nagyon finom lett, nyugodtan próbáljátok ki, most úgy is aktuális a suli kezdés miatt, tízóraira vagy uzsonnára csomagolni a gyerekeknek valami egészséges nassolni valót, és magunknak is kell valami kis kényeztetés ebben a szürke, esős őszi időben, egy jó kis meleg kávé vagy tea mellé. :-)

Hozzávalók :

2 db érett banán
1 bögre ( 2,5 dl) apró szemű zabpehely
2 evőkanál Holland kakaópor ( cukrozatlan)
1 kávéskanál sütőpor
2 evőkanál méz ( opcionális , én elhagytam)
2-3 csepp vaníliaaroma 
1 csipet fahéj ( én tettem hozzá )
1 marék mazsola ( én tettem hozzá, de elhagyható )

Elkészítés :

A banánokat villával összetörjük ( mintha kisbabának készítenénk pépnek), beleöntjük az egy bögre zabpelyhet, hozzáadjuk a kakaót, sütőport, pici fahéjat ( kihozza a csoki ízét ), vaníliát, mazsolát, aki édesebben szereti a mézet, jól összekeverjük és már kész is. 



Sütőpapírra rakosgatjuk egy-egy evőkanállal, majd a kanál hátuljával ellapítgatjuk. 180 fokra előmelegített sütőben, 7-8 perc alatt megsül. Nem lesz annyira ropogós, a banántól inkább egy lágyabb kekszet kapunk.
Ebből az adagból kb. 15 db lesz, mindjárt érdemes duplát készíteni belőle, mert elég hamar fogy. :)



Kellemes teázást/kávézást ! Jó étvágyat hozzá ! :-)

9 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Brutál finom a "keksz" :)! Gyors zabpelyhes sütit kerestem és meg is találtam. Mazsola helyett vörös áfonyát tettem bele és valami isteni a csokival, banánnal. Az első adag után dupla adagot kellett csinálnom mert annyira fogyott ;)

    VálaszTörlés
  2. Igaz, hogy csak a keksz felét tudtam lekaparni a sütőpapírról, de akinek ez ízlik, még nem evett igazán finom sütit.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Fel a fejjel Ildikó, biztos, hogyha még többet gyakorolsz, akkor sikerrel jársz majd a konyhában, és lesz lehetőséged megtudni, hogy aki rutinosabb a sütésben annak miért is ízlik :)

    VálaszTörlés
  7. Valóban nincs mögöttem több évtizednyi rutin, de a sajttortám vagy a reszelt túrós sütim, amiknek az elkészítése jóval több ügyességet kíván, mint a fentié, tènyleg nagyon finom.

    VálaszTörlés
  8. Ne haragudj Ildikó, de megbántottalak valamivel ismeretlenül? Nem értem a kirohanásod, lépjél már túl légyszives ezen a kekszen, ha nem ízlik, nem ízlik. Ennyi. További jó sütögetést kívánok! :-9

    VálaszTörlés
  9. Reszelt túrós és sajttorta receptek közül is válogathatsz a blogon, és még attól is bonyolultabb mousse torta, macaron és pitereceptek közül .....szerintem is vannak ennél finomabbak, én is csak kipróbáltam, amit a TV-ben láttam. :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...