2018. január 13., szombat

New York cheesecake - kicsit megkésett blogszülinapra

Január 9.-én volt a blogom szülinapja, 6 évvel ezelőtt kezdtem el írni. Hihetetlen hogy szalad az idő!😍Ilyenkor minden évben készítek egy kis összegzést az elmúlt évről, ezt most sem szerettem volna kihagyni, és egy új recept megosztásával ünnepelni. A tavalyi évet mindenki a lezárások évének emlegeti, én is így érzem, bár nekem már a megelőző években elkezdődött mindez. A blogomhoz annyiban köthető ez a változás, hogy engem a nehéz időszakokon is mindig ez a hobbi vagy inkább szenvedély segített át. Sokszor elmondtam már, hogy nálam a sütés mindenre gyógyír ...... feltölt, kikapcsol, megvigasztal, boldogít, inspirál .... és még sorolhatnám a jótékony hatásait. Örömmel tölt el, ha a barátaim, ismerőseim, megkérnek egy-egy ünnepi torta elkészítésére, megbíznak bennem, és pozitív visszajelzéseket kapok. Hálás vagyok a sorsnak, hogy egy olyan elfoglaltságot tudhatok magaménak, amit ennyire szeretek csinálni, amiben folyamatosan fejlődhetek, amiben kiélhetem a kreativitásomat, és még örömet is szerezhetek vele másoknak. Főzni is nagyon szeretek, napi szinten gyakorlom is, de a szívem csücske mégis csak a cukrászkodás.💟
A 2017-es év, versenyek és megmérettetések tekintetében kicsit csendesebb volt. Indultam pár receptversenyen, értem is el helyezéseket, pl. a SütiChef Legyél te is zsűritag versenyén, ugyan a zsűribe nem jutottam be, de a különdíjat megnyertem a beküldött receptemmel, és sok hasznos sütési eszközt nyertem vele. Természetesen a szokásos jótékonysági sütéseken tavaly is részt vettem, mint pl. a Segítsüti, amire az idén is nagy örömmel készülök. A tavalyi év sikere az is, hogy megkeresett egy gombatermesztő cég, hogy fejlesszek recepteket a termékeikkel, és publikáljam a blogomon, amelyhez havi rendszerességgel biztosítanak különféle friss gombákat. Itt még vannak lemaradásaim, mert az év végi sütések mellett, nem nagyon volt időm bejegyzéseket írni, de igyekszem mielőbb pótolni ezeket is. Büszkeséggel tölt el, hogy az egyik internetes magazin, a Plus Size Magazin "De finom!" rovatában az én receptjeim is rendszeresen szerepelnek. Ezek az elismerések inspirálnak további gyakorlásra, tanulásra, kurzusokon való részvételre. Egyik karácsonyi ajándékom is egy desszert kurzus, amit már nagy izgalommal várok, és majd beszámolok róla. És most következzen a recept, amit ígértem, és amivel szeretném megköszönni, hogy az elmúlt évben is velem voltatok, lelkesítettetek, biztattatok.💗


New York cheesecake - sajttorta sós karamell öntettel



Hozzávalók:
300 g zabkeksz (Győri Édes)
100 g olvasztott vaj

750 g tejszínes krémsajt (Philadelphia, vagy jó minőségű mascarpone)
200 g porcukor
200 g 20%-os tejföl
2 egész tojás
3 tojás sárgája
1 tk. vaníliakivonat
2 tk. étkezési keményítő
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve

Karamellkrém:

100 g kristálycukor
100 ml tejszín
50 g vaj
1 csipet só

Dekoráció:
mandulaforgács 



Elkészítés:

Először késes aprítóban finomra őröljük a kekszet, majd összekeverjük az olvasztott vajjal. Egy 23 cm-es kapcsos tortaforma alját sütőpapírral kibélelünk, majd a kekszes réteget belenyomkodjuk. Egy vizespohár aljával tudjuk egyenletesen lenyomkodni. Betesszük a hűtőbe amíg elkészítjük a sajtkrémes tölteléket. A krémréteghez az összes hozzávalót egy tálba tesszük és kézi habverővel simára keverjük. A sütőforma alját és oldalát több rétegben körbe tekerjük alufóliával, nehogy a víz beszivárogjon, mert vízfürdőben fogjuk sütni, majd a kekszrétegre öntjük a krémsajtos tölteléket. A sütőformát egy mélyebb tepsibe helyezzük, és forralt vízzel felöltjük kb. a tepsi feléig. 180 fokra előmelegített sütőben 45-50 percig sütjük. Ekkor még a közepe kissé remegni fog, de ahogy hűl úgy fog megszilárdulni. Egy éjszakát jó ha a hűtőben tudjuk pihentetni, ezért célszerű előző este elkészíteni. A karamell réteget csak másnap a kihűlt tortára öntjük rá.
A karamellkrémhez, egy kis lábasba öntjük a kristálycukrot, és közepes lángon addig melegítjük, míg szép borostyánszínű lesz. Kevergetni nem kell, de nem szabad otthagyni, mert nagyon hamar megég. Addig a tejszínt mikróban felmelegítjük, mert ha hidegen öntjük a karamellre, akkor kifut, így is nagyon óvatosan, mert bugyogni fog. A tejszínnel kevergetve addig melegítjük, míg teljesen elolvad a karamell, majd tűzről levéve hozzákeverjük a vajat és ízlés szerint egy csipet sót. A sóval óvatosan bánjunk, hogy ne legyen se túl sok, de azért érezhető legyen. Kicsit hagyjuk hűlni, majd a hűtőből kivett tortára öntjük, és visszatesszük amíg megdermed rajta a krém. Mielőtt levesszük róla a tortakarimát éles késsel körbevágjuk, hogy biztosan szép sima legyen a felülete. A torta szélét körben, vágott mandulával díszítettem.


Köszönöm az egész éves figyelmet!
Jó sütögetést kívánok! :-)

Az eredeti recept Mautner Zsófitól származik.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...