2020. július 24., péntek

Joghurtos szilvás pite



Nagyon szeretjük a gyümölcsös pitéket, sokszor sütök és többféle receptet is használok. A kevert piték közül az egyik kedvencem ahogy a meggyes pitét készítem, és van még egy vajas kevert, ami szederrel van fönt a blogon, de mindegyik receptre igaz, hogy bármilyen gyümölccsel készülhet, csak ne legyen túl leveses, előtte le kell csepegtetni. Ezt a mostani receptet azért szerettem volna megosztani, mert ez egy harmadik változat, joghurtos piskóta az alapja, ami egy sűrűbb tészta, jobban megtartja a gyümölcsöket, nem szállnak le annyira az aljára, és nagyon mutatós, szép magasra sül. Az elkészítése pofon egyszerű, tényleg elrontani sem lehet, amire kigondolja az ember, már sül is a sütőben. Így voltam vele én is tegnap este, hogy úgy ettünk volna valami édeset, benéztem a hűtőbe, volt egy kis szilvám, volt egy doboz joghurt, tojás mindig van .... és már pillanatok alatt össze is állítottam, és ment a sütőbe. Még a tojásokat sem kell ketté választani, egészben keverjük ki, aztán megy hozzá a többi, és már öntjük is a tepsibe. Ez az adag egy nagyobb kb. 35x25cm-es tepsibe való. Ha kicsit kisebbe teszitek az sem baj, akkor legfeljebb még magasabb lesz. Most annyiféle gyümölcsöt lehet kapni, hogy érdemes kipróbálni sárgabarackkal is, amit én fél szemekben szoktam rárakni, és szintén megszórok fahéjas cukorral. Az apró bogyós gyümölcsökkel is nagyon finom, és persze nálunk most a favorit ez a  szilvás változat. Na, ne beszéljek már annyit, lássuk a receptet:




Hozzávalók:

5 db tojás
15 dkg kristálycukor
1 tk. vaníliakivonat ( vagy 2 csom. vaníliáscukor)
l dl étolaj
2,5 dl natúr joghurt
1,5 csom. sütőpor
32 dkg finomliszt
1 citrom reszelt héja (opcionális)

50 dkg szilva 

2 evőkanál fahéjas kristálycukor ( a tetejére)


Elkészítés:

Egy tálba kimérjük a lisztet, és elkeverjük a sütőporral. Egy másik tálba az egész tojásokat, a vaníliával, a kristálycukorral, és ha szeretitek a citromhéjjal, robotgéppel jól kikeverjük, majd a végén vékony sugárban hozzácsurgatjuk az étolajat is. Utána beleöntjük a joghurtot, amit már kézi habverővel keverünk el, és fokozatosan hozzáadjuk a lisztes keveréket is, míg egy sima masszát kapunk. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és egyenletesen eloszlatjuk a tésztát. A tetejét kirakjuk a felszeletelt szilvával, majd megszórjuk kevés fahéjas cukorral. 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütjük.


Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...