2020. augusztus 4., kedd

Túrós-sajtos magvas háromszögek



Egy nagyon egyszerű sós ropogtatnivaló receptjét hoztam, amit már az instagramon is bepötyögtem, de talán onnan nehezebb előkeresni. Pillanatok alatt össze lehet állítani a tésztát, és kis hűtős pihentetés után már szaggathatjuk is. Nekem így háromszög alakban tetszik a legjobban, de bármilyen formában ( rúdnak, pogácsának) is készíthetjük. A tetejére ízlés szerint, bármit lehet tenni, amit találunk otthon. Most nálam vegyesen magokkal ( napraforgómag, fenyőmag, tökmag, szezámmag, mák) és reszelt sajttal készült, ahogy eredetileg megláttam. Nyáresti partikhoz kitűnő vendégváró sör és borkorcsolya.



Hozzávalók:

25 dkg finomliszt
25 dkg vaj
25 dkg tehéntúró
2 csapott teáskanál só

Tetejére:

1 tojás
10 dkg reszelt sajt
1 marék mag ( vegyesen)



Elkészítés:

A tésztát összegyúrjuk és 1 órára a hűtőbe tesszük. Lisztezett deszkán 2-3mm-re kinyújtjuk.  A tetejét a felvert tojással megkenjük, majd megszórjuk a magokkal és a reszelt sajttal. Pizzavágóval vagy derelyevágóval felvágjuk, és sütőpapíros tepsire rakosgatjuk. 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt szép pirosra sütjük
Először körben a széleket szoktam levágni, és azokat is ugyanúgy kisütöm, nem olyan szépek, de finomak. :) Utána csíkokra, majd kockákra vágom, amit átlósan elfelezek. Ezt csak ötletnek írtam, természetesen bármilyen formára lehet vágni.



Jó étvágyat hozzá!

Eredeti recept: innen








2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...