2020. december 6., vasárnap

Pecsételhető narancsos-marcipános keksz


Mikulásváró keksznek készült nálam ez a rénszarvasos, finom omlós keksz. Az instán láttam meg a receptet a héten, és rögtön el is mentettem, kicsit saját ízlésre hangolva. Nagyon jól megmarad benne a sütipecsét, ha nyújtás előtt betartjuk a min. 1 óra hűtést. Kicsit pepecselős munka, mert először kiszaggatjuk a kerek formára, majd a sütipecsétet egyenként lisztbe mártva pecsételünk. Az én sütőmben 180 fokon 7 perc alatt készült el, ezt mindenkinek ki kell tapasztalnia. Vigyáznunk kell, ne barnuljon meg a széle, mert akkor szép. Az eredeti recepthez képest én dupla adagból készítettem, a receptben ezt a mennyiséget fogom megadni. Ebből az adagból 3 sütőlapnyi kb. 40 db keksz lesz. Mindig azt szoktam mondani, hogy készítsétek együtt gyerekekkel, mert egy kitűnő program, főleg ilyenkor Advent idején.



Hozzávalók:

490g finomliszt

290g szoba hőmérsékletű vaj

230g marcipán

100g porcukor

2 tojássárgája

1 nagyobb bio narancs reszelt héja

1 csipet só

pár csepp (2ml) bio narancsolaj

 


Elkészítés:

A marcipánt nagy lyukú reszelőn lereszeljük, hozzáadjuk a vajat, porcukrot, sót, narancshéjat, narancsolajat és a tojássárgákat, majd robotgéppel krémesre keverjük. Utána hozzáadjuk a lisztet, és egy rugalmas tésztát gyúrunk, majd fóliába csomagolva 1 órára hűtőbe tesszük.

Pihentetés után, kisebb részletekben, lisztezett deszkán kinyújtjuk, kiszaggatjuk és pecsételjük. Sütőpapíros tepsire rakjuk, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 7 perc alatt megsütjük. Forrón még lágy lesz, de ahogy hűl, úgy lesz roppanós és omlós keksz.


 

Boldog MIKULÁST kívánok Mindenkinek!  

 

 

Eredeti recept:innen


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...