2013. március 5., kedd

Macaron hétvége


Szinte az egész hétvégém a macaronról szólt, de még mindig nem lettek tökéletesek. Nem írom le újra a receptet, ismét az egyszerűbb ( nem hőmérőzős ) elkészítést választottam, amit ITT már egyszer leírtam. Most inkább csak képekben és pár mondatban a tapasztalataimat osztanám meg. Aztán majd biztos fogok még próbálkozni. :-)



1. A múltkor is, most is előrajzoltam egy sütőpapíron az 50Ft-os köröket, de elhatároztam, hogy beszerzek egy szilikon macaron formát, mert állandóan elcsúszik és nehéz dolgozni vele.

2. Egyszerre ne süssetek dupla, tripla ( ahogy én csináltam) adagot, mert a 45 perc pihentetés miatt egyrészt elmegy vele az egész nap - főleg ha csak 4 sütőlapja van az embernek- , másrészt a túl sok pihentetés miatt a sütésnél kirepednek.





3.A Mediline-ban kapható ( Naturbit ) mandulaliszt tökéletes, alig kell átszitálni, szerintem nem érdemes mandulát darálni és szárítgatni.

4. A krémet/ krémeket érdemes előző nap elkészíteni, és kinyomózacskóban előkészítve a hűtőbe tenni.


5. A sütésnél nagyon kell figyelni, mert csak egy pillanatra nézünk félre és máris barnára égnek, sütőtől függően 8-10 perc alatt megsülnek.


6. A sütőpapíron kell hagyni teljesen kihűlni, mert ha előbb kezdjük el leszedni, kiszakad a belseje.




A macaronoknál fokozottan igaz a mondás : " gyakorlat teszi a mestert " .... jó gyakorlást és jó étvágyat hozzá ! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...