2012. május 6., vasárnap

Anyák napi diétás édesség - EPRES TÚRÓKRÉM


ANYÁK NAPJÁN szeretettel köszöntöm az összes ÉDESANYÁT !



Ma Anyák napja alkamából Anyukám meglepett minket egy finom ebéddel, rántott husi volt franciasalátával, utána sajtos pogi. Így hárman ettünk anya-lánya-unokája, és még a Dunában is gyönyörködhettünk , mert az erkélyen terített. 
Az én meglepetés desszertem volt ez a könnyű hűsítő pohárkrém, amit Az otthon ízei blogon olvastam.

Hozzávalók :

50 dkg sovány tehéntúró
50 dkg eper
1 kis dobozos  natúr joghurt
8 ek. szénsavas ásványvíz
5 ek. nyírfacukor ( Xilit )
pisztácia ( elhagyható )

Elkészítés :

A túrót az ásványvízzel, joghurttal, nyírfacukorral krémesre turmixoljuk. A túrókrémet megfelezzük, az egyik fele fehér marad, a másik felébe megy az eper. Az eperből 12 db-ot félreteszünk, a többit összeturmixoljuk és belekeverjük az egyik túrókrémbe. 8 szem epret felszeletelünk, 4 szem marad a poharak tetejére díszíteni.
Elkezdünk lerakni a pohár aljára egy kis fehér krémet, utána eperszeletek, majd az epres krém, eperszeletek, végül a fehérkrém és a tetejére egy szem eper, amilyen formában tetszik én legyezőnek vágtam. Az eredeti receptben még durvára vágott pisztáciát is szórnak a tetejére, de nekem sajnos nem volt itthon.




4 személyre, azaz 4 ( nagy) pohárra elegendő ez a mennyiség. Fél órára hűtőbe tesszük a poharakat, és utána fogyasztható. Egy igazán kellemes hűsítő nyári édesség. Más gyümölcsökkel is ki fogom majd próbálni.
Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...