2013. augusztus 25., vasárnap

Rozmaringos tepsis csirke - burgonyával, zöldségekkel


Az egyik kedvenc csirkés ételem, ez a tepsiben sült  rozmaringos változat, burgonyával, és különféle  zöldségekkel. Nagyon egyszerű,  nem kell külön köretet készíteni, egyszerre mehet a sütőbe a burgonyával és a többi zöldséggel. Sokféleképpen szoktam készíteni, attól függően éppen mit találok itthon a hűtőben. Most inkább a burgonya dominál, kevés paprika, paradicsom, újhagyma, fokhagyma, fűszerek és rozmaring ágacska van még köré szórva. Gyorsan elkészül, zöldsalátával, kovászos uborkával, vagy most nálunk rozmaringos körtével tálalva, egy kiadós, ízletes nyári egytálétel.


Hozzávalók :

1 csirkemell
2 csirkecomb
4-5 szem burgonya
1 zöldpaprika
1 piros húsú paprika
2 paradicsom
1 csomag zöldhagyma
5-6 gerezd fokhagyma
3-4 ágacska rozmaring
só, bors, grillfűszer
olaj 

1dl fehérbor




Elkészítés :

A csirkemellet nagyobb darabokra vágtam, a csirkecombról leszedtem a bőrt és két felé ( alsó-felső) vágtam, majd jól befűszereztem őket.
Egy teflon tepsi alját kicsit kiolajoztam és leraktam a húsokat. Utána megpucoltam, feldaraboltam a zöldségeket ( lehet más zöldség is, pl. cukkini, sárgarépa, gomba ) és a tepsibe a húsok közé szórtam, szépen elrendezve. A zöldségekre is szórtam egy kevés grillfűszert, és tetejére raktam a rozmaring ágacskákat, majd egy kicsit meglocsoltam olajjal az egészet, és az 1 dl bort és kevés vizet  is öntöttem alá. Alufóliával lefedve a sütőbe tettem amíg megpuhul, majd a fóliát levéve szép pirosra sütöttem.







Rozmaringos körtekompóttal tálaltam. 
Jó étvágyat hozzá ! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...