2016. december 26., hétfő

Aszalt fügés - narancsos almás pite


Minden évben részt veszek az Édes Álmok pitesütő versenyen és jótékonysági vásáron, amit a Piros Orr Bohócdoktorok javára rendeznek meg. Szívemhez közel áll ez a kezdeményezés, mivel a beteg gyermekek megsegítése a cél. Ezen kívül nekünk pitesütőknek egy jó játék és megmérettetés is egyben. Az idén a második helyezést sikerült elérnem, igaz voltam már első is, de 25 pite között ez az eredmény sem rossz. :-) Aminek a legjobban örültem, hogy az eredményhirdetésre, már egy morzsa sem maradt a pitémből, mert mind megvették. A hagyományos nagymamaféle almás pitét gondoltam kicsit újra, és öltöztettem karácsonyi köntösbe. A tésztája egy régebbi narancsos linzerem receptje szerint készült, amit ITT találhattok. A mennyiség sok lesz egy pitére, vagy felezzétek meg a mennyiséget, vagy a többit linzerkiszúrókkal szaggassátok ki. Annyira finom omlós és illatos ez a pite, hogy szerintem a karácsonyi ünnepi asztalon is megállja a helyét. 


Hozzávalók:

Tészta:

Ennek a LINZERTÉSZTÁNAK a fele.

Töltelék:

1,5-2 kg savanykás alma
3 dl narancslé
4-5 szem aszalt füge felkockázva
2 csomag vaníliás pudingpor
3-4 evőkanál porcukor ( ízlés szerint lehet több)
2 csapott teáskanál fahéj
fél citrom leve
2 evőkanál zsemlemorzsa 

Díszítéshez:
porcukor
gránátalma
habcsókcseppek 





Elkészítés:

A linzertésztát célszerű előző nap begyúrni és fóliában hűtőbe tenni, de legalább 2-3 óra hosszát muszáj hidegen pihentetni.

A töltelékhez az almákat megpucoljuk, kisebb kockákra vágjuk, és meglocsoljuk a citromlével. Kimérünk kb. 1,5 dl szűrt narancslevet, és ebben odatesszük kb 10 percre főni, párolódni az almát. Közben hozzátesszük a cukrot, fahéjat, majd a felkockázott aszalt fügét is. A végén a két pudingport elkeverjük a maradék narancslében, és a forró almához keverjük, míg besűrűsödik. Félretesszük hűlni, amíg kinyújtjuk a tésztát.

Egy piteformát kivajazunk és lisztezünk. A linzertésztát lisztezett deszkán 2-3 mm vastagságra kinyújtjuk, majd a piteformát beborítjuk vele. A széleit körben levágjuk és tetszőleges mintára körbenyomkodjuk. Az alját villával megszurkáljuk, megszórjuk zsemlemorzsával, majd erre öntjük a langyos tölteléket, és szépen egyenletesen eloszlatjuk a formában. A széléről leeső tésztát, újra összegyúrjuk, kinyújtjuk és mintákat szaggatunk a pite tetejére. Rácsokat is lehet készíteni, ki mit szeretne, vagy milyen alkalomra készül. Mivel most karácsonyi pite volt a téma, így én csillagokat szaggattam, és azzal raktam ki a pite tetejét. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 percet sütjük, vigyázva nehogy a széle megégjen, mert hamar pirul. Ha kihűlt, kidíszítjük gránátalmamaggal, habcsókkal, és megszórjuk porcukorral.


Jó étvágyat hozzá! :-)


Azóta már karácsonyi pitének is  elkészítettem fenyőfákkal díszítve:



Áldott, békés, boldog Karácsonyt kívánok szeretettel minden kedves olvasómnak!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...